na windows installatie op sata schijf wil mijn ide schijf niet formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter BDND
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BDND

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
:confused:

ik heb vandaag een nieuwe SATA schijf in de pc gezet, en daarop windows geinstalleerd.

Vervolgens wil ik nu ik op mijn nieuwe schijf windows heb gezet, mijn IDE schijf van maxtor (waar mijn oude windows op staat) formatteren. Alleen mislukt dit telkens. Formatteren word telkens geweigerd. Ik heb het vanuit windows geprobeerd, vanuit DOS geprobeerd, met Fdisk geprobeerd via een win98se boot diskette, en ik heb ookal via de windows setup geprobeerd te formatteren maar het heeft allemaal geen zin gehad.

weet iemand waar dit aan ligt? En hoe ik nu toch in hemelsnaam mijn harde schijf tóch nog op een of andere manier kan formatteren? Want ik begin nu toch echt wanhopig te worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

De IDE-schijf hangt wel in je PC? Wordt hij in de BIOS herkend?

Jazeker, het enige wat ik gedaan heb is de SATA erbij ingehangen en daarop windows XP geinstalleerd. En ik kon wel gewoon op mijn IDE schijf komen, het enige wat niet wil is het formatteren ervan.

Rechtsklik op Deze computer op Bureaublad, kies Beheren, dan Opslag, Schijfbeheer. Staat de IDE-HD in het venster? Rechtsklik er op, Formatteren. Wil dat?

Haal die IDE schijf er eens af, zet in de bios de bootsequence zo, dat de SATA als eerste opstart, als dat wil, na de comp uitgezet te hebben, de IDE schijf aankoppelen, en nogmaals proberen.

Of dan in schijfbeheer de partities verwijderen, opnieuw aanmaken, en formateren.

helaas al geprobeerd. Ben er nu wel net uit gekomen.

Ik heb al mijn schijven losgekoppeld behalve de SATA, toen op de SATA opnieuw windows geinstalleerd, pas daarna de IDE schijven aangekoppeld, en nu kon ik hem wel formatteren.

Blijkbaar bevatte de IDE toch nog systeembestanden die daardoor niet op de SATA gezet waren de eerste keer ofzo.

Wel bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan