Na Windows update wordt geluidskaart niet meer door Skype herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

nenovo

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo, Allereerst hoop ik dat mijn vraag bij het juiste forum zit - ik zie door de bomen het bos eerlijk gezegd niet meer.
Sinds enige weken heb ik een neiuwe laptop Lenovo Thinkpad Edge E520 en heb daar o.a. meteen Skype op geïnstalleerd. Regelmatig worden er updates (of, afgelopen week een servicepack) van Windows geïnstalleerd en elke keer werkt Skype dan niet meer naar behoren. De geluidskaart wordt niet meer herkend en zowel de microfoon als de luidsprekers doen niets meer. Ik heb al 2x systeemherstel toegepast maar dat lijkt me niet echt de oplossing. Wie weet hoe dit komt - en ook heel belangrijk, hoe kan dit voorkomen worden??
Alvast bedankt voor het meedenken!!

Hoi,
welkom op Helpmij
Voorgestelde oplossing: Geen hardware-updates betreffende de geluidskaart laten doen, i.p.v. systeemherstel kun je bij apparaatbeheer>geluidskaart>eigenschappen het vorig stuurprogramma terugzetten. Als je je updates goed configureert kun je zelf kiezen welke updates er geïnstalleerd mogen worden.

Hoi, hardstikke bedankt voor je antwoord. Nu moet het gaan lukken.
Groet, Nel

Helaas....het is me niet gelukt. Vandaag werd weer het Windows servicepack gedownload en geïnstalleerd. Ik heb dit bewust laten gebeuren om te kijken wat er zou gebeuren. En weer herkent Skype de geluidskaart niet. Je aanwijzingen opgevolgd maar bij apparaatbeheer>geluidskaart>eigenschappen kan ik nergens ontdekken waar ik een vorig stuurprogramma terug kan zetten. Weer systeemherstel betekent dat er waarschijnlijk ook goede dingen weer verloren gaan. En hoe ik updates moet configureren is ook nieuw voor me (ben van de generatie die niet als kind al achter de pc zat - sorry);-(
groet, Nel

Apparaatbeheer-Geluidskaart.jpg
Het kan zijn dat met het Servicepack bepaalde drivers overschreven zijn en je niet naar het vorig stuurprogramma terug kunt. Dat weet ik niet zeker.

Laatst bewerkt:
Hoi Mik, dat is juist het enige (teruggaan naar vorige stuurprogramma's) wat uitgeschakeld staat. Ik kan deze optie dus niet gebruiken. Als ik de instellingen verder bekijke staat overal dat het nieuwste stuurprogramma geïnstalleerd staat. Bij Skype krijg ik de volende melding: "Kan uw geluidskaart niet benaderen"en dat geldt zowel voor microfoon als speakers. Als ik via Skype de instellingen nakijk krijg ik de melding "uw microfoon lijkt het prima te doen" en deze melding krijg ik ook bij de luidsprekers.
Het moet gewoon iets kleins zijn wat niet klopt (denk/hoop ik) maar op dit moment ben ik me zachtjes aan het voorbereiden op een Skype-loos leven (wat de laptop betreft). Ik word gek van dat ding!!

Hoi,
als je wilt kan ik je vraag laten verplaatsen naar een andere sectie waar dit soort issues meer aan de orde zijn
Laat het maar even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan