• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam definiëren zonder vaste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaike2703

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Beste,

Ik heb in excel in kolom A een lijst met functies en in kolommen B-J lijsten met namen.
In heb per regel een naam gedefinieerd, de naam van de functie.
Automatisch maakt excel er een vaste notatie van in de vorm van $A$2:$J$2.
Uiteraard wil ik niet dat de naam gekoppeld is aan regel 2, maar ik wil dat de naam gekoppeld is aan de functie. Want als ik er een nieuwe functie in zet, dan wil ik dat de naam meeverschuift.
Maar als ik de $-tekens uit de naam haal, dan maakt excel er een ander bereik van (A10254:J12253).
Is dit een bug, of klopt dit?

Het definieren heb ik gedaan om met de INDIRECT functie bij de gegevensvalidatie te kunnen werken.
Als ik niet met 'dynamische' namen kan werken, is er dan een andere functie dan INDIRECT te gebruiken bij de voorwaardelijke gegevensvalidatie?

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,
Maaike

Gebruik ipv $2 bv Rij() of Kolom() in je formule, anders een voorbeeldje posten wil ook al wel eens helpen tot een oplossing.

Cobbe,

Ik ben er zelf uit.
Ik moet de tabel ook daadwerkelijk als tabel definiëren.
Je gaat op een willekeurige cel staan, gaat naar tabblad invoegen, en je klikt op tabel.
Dan geef je het bereik van je tabel aan en voilà.
Als ik nu een rij invoeg, dan past het bereik van de gedefinieerde naam zich aan.

Evengoed bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
Maaike

Sorry maar snap er niks van, wat wil je eigenlijk wanneer bereiken?

In mijn voorbeeld is het zo dat ik per rij een gedefinieerde naam heb aangemaakt. Maar, elke keer als ik een rij invoegde, dan bleef de naam bij de rij staan.
Dus als ik rij 2 de naam functie had gegeven, en ik zou die rij met functies verplaatsen naar rij 3, dan bleef de naam functie gekoppeld aan rij 2.
Blijkbaar, als je in Excel een tabel ook daadwerkelijk als tabel definieert (dan krijg je kolomkoppen met pijltjes erin met opties als sorteren en filteren etc.), dan kun je wel een rij invoegen en dan verplaatst de gedefinieerde naam mee.
Snap je wat ik bedoel?

Dat is tenminste duidelijk! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan