naam doelsysteen niet omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony68

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
naam doelsysteem www.google.nl niet omzetten ;
deze foutmelding krijg ik bij een tracert commando
ik heb wel gewoon auto dns en gateway en etc in orde bij zegt bij enable ; verbinding 100mbit netwerk
maar geen internet in ie7
wat is er aan de hand???

tracert naar 10.0.0.138 is 1ms

dus naar me modem gaat hij wel maar niet daarbuiten???

ping 10.0.0.138 is goed 4 verzonden/ontvangen

ping naar www.google.com geeft foutmelding;
kan ping aanvraag niet vinden

een andere computer in netwerk kan wel het internet op
en ik kan ook naar een andere computer via verkenner surfen naar gedeelde mappen dat werk wel
alleen internet niet???

please help radeloos heb MTU op 1676 gestel met tool maar ook geen resultaat

Probeer eerst eens het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup www.google.nl 10.0.0.138

Geeft dat uitvoer (*), dan moet je ervoor zorgen dat 10.0.0.138 als primaire DNS server staat ingesteld in je Internetverbinding (als dat al niet automatisch was gebeurd).
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl -> Rechtsklik je (draadloze) netwerkkaart, en kies Eigenschappen. Dubbelklik op Internet protocol (TCP/IP) in het lijstje geïnstalleerde onderdelen. Klik op "De volgende DNS-serveradressen gebruiken", en vul als eerste DNS-server 10.0.0.138 in. Druk enkele malen op Ok, en kijk of het dan beter gaat.

(*) Zinvolle uitvoer van het nslookup commando zou moeten zijn:

Name: www.l.google.com
Addresses: 64.233.183.99, 64.233.183.104, 64.233.183.147
Aliases: www.google.nl, www.google.com

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
krijg error
cannot find dsn adress 10.0.0.138

heb je aanwijzingen gevolgt maar wekt nog niet

Laatst bewerkt:
krijg error
cannot find dsn adress 10.0.0.138

Daar gaat het niet om: 10.0.0.138 is zelf niet ergens in DNS geregistreerd, vandaar die melding.

Waar het om gaat is dit: Komt er uitvoer die www.google.nl omzet naar ip-adressen of niet (zie mijn citaat uit mijn vorige posting)?

Ok, stapje voor stapje:
Start -> Uitvoeren -> nslookup
server 10.0.0.138
www.google.nl

Levert dat de uitvoer dat www.google.nl effectief 'vertaalt' naar ip-adressen? (zoals in mijn citaat van mijn vorige posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
krijg time out en melding geen dns lookup is voor 10.0.0.138

ik kan wel op de instellingen pagina van modem komen als ik in ie 10.0.0.138 surf

Laatst bewerkt:
wat hebben de andere computers dan als ip-adres voor dns server en standaardgateway?

Als zij daar wel degelijk 10.0.0.138 hebben, dan lijkt het mij dat de firewall software op je computer netwerktoegang weigert aan (o.a.) het nslookup commando.

Schakel alle firewall programmatuur uit op je computer, kijk ook Norton en McAfee software na op mogelijk firewall-achtige kenmerken (schakel die dan even uit), en probeer de riedel met nslookup opnieuw (natuurlijk 10.0.0.138 aanpassen, indien de andere computers niet dat ip-adres als DNS-server gebruiken).

Nog even de stap-voor-stap nslookup check hieronder geciteerd:
Code:
Start -> Uitvoeren -> nslookup
server 10.0.0.138
www.google.nl

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja de windowsfirewall staat aan maar die kan ik niet uit zetten het programma geeft een error in config/systeembeheer/firewall

kan ook niet in veilige mode komen met netwerkinstellingen

Laatst bewerkt:
Begin maar met van alles te deïnstalleren, vooral die zaken die netwerkgerelateerd kunnen zijn.
Verder had ik graag gezien dat je reageert met informatie etc. op zaken die ik vraag:
In mijn vorige posting waren die firewall-zaken maar 1 ding van wat ik gevraagd had dat je zou moeten gaan uitzoeken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan