Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ik zou ik een cel van een excel document graag de naam + datum zien van de laatste persoon die het document heeft aangepast.
Hierdoor zie je dus wie de laatste wijziging op het document heeft gedaan.
Als je het bestand deelt (EXTRA- WERKMAP DELEN...), ben je al een eind op weg.
Ik wil het document niet delen (er mag er maar één tegelijk editten), ik wil in een cel alleen zien wie hem heeft bewerkt voor de laatste keer en de datum toevoeging zou het alleen maar fraaier maken.
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets(1).Range("A1").Value = FileDateTime(ActiveWorkbook.Name)
Worksheets(1).Range("A2").Value = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("[B]last author[/B]")
End Sub
Ok.
Zet deze code bij ThisWorkbook. LET OP:
Je moet een verwijzing maken naar Microsoft Scripting Runtime.
Dit doe je als volgt:
- Ga naar EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR. (óf ALT-F11)
- Ga naar EXTRA - VERWIJZINGEN
- Vink Microsoft Scripting Runtime aan.
- Klik op OK.
Zonder bovenstaande handelingen zal de 2e regel van de code niet werken.
Code:Private Sub Workbook_Open() Worksheets(1).Range("A1").Value = FileDateTime(ActiveWorkbook.Name) Worksheets(1).Range("A2").Value = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("[B]last author[/B]") End Sub
Kijk dat is wat ik wil bereiken, echter gaat er voor mij nu een compleet nieuwe wereld open. En zal ik dus eerst eens moeten leren omgaan met dat scripting gebeuren en hoe deze code te koppelen aan het excel document.
Mijn dank is groot tot zover. :thumb:
Bij mij komt als ik last author gebruik your user name te staan??
Ik krijg geen foutmelding
dit is wat ik gebruik als code:
Private Sub Workbook_Open()
Worksheets(3).Range("A6").Value = FileDateTime(ActiveWorkbook.Name)
Worksheets(3).Range("A5").Value = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("last author")
End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.