Naam gebuikersaccount in word zetten middels VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaike2703

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo allen,

Ik heb in Word diverse formulieren gemaakt voor het vergemakkelijken van het maken van faxen, brieven e.d.
Iedere computergebruiker van het bedrijf logt in onder zijn eigen gebruikersnaam.
Is het mogelijk deze gebruikersnaam in te voegen in een textvlak op een formulier, zodat ik alle overige gegevens als e-mailadres, mobiel nummer, afzender, automatisch kan laten invoeren in het document n.a.v. deze gebruikersnaam?

Bij voorbaat veel dank voor jullie reactie!!

mvg
Maaike

Met macro
Code:
Sub Macro1()
'
' Username invoegen
    Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldEmpty, Text:= _
        "USERNAME  ", PreserveFormatting:=True
End Sub

Maar je kunt ook kiezen voor invoegen, veld, username

Hoi Jan,

Met deze optie wordt de username idd in het document gezet :)
Maar graag zou ik de username in een tekstvlak krijgen in mijn formulier; niet iedereen schrijft correspondentie onder zijn eigen naam, dus er wordt nog een tekstvlak ingebouwd, waarin mensen kunnen kiezen uit een ander persoon dan hun eigen naam.
Heb je daar ook een oplossing voor?

Uiteraard werderom veel dank.

mvg
Maaike

Oplossing gevonden!!!

************************************************************************************************
If you are using the Network Login you can use

Me.txtUser = Environ("UserName") to return the UserName of the user logged into the network.

This reads a string value from the operating systems Environment String table if the Network environment is Windows Server or Novell.
********************************************************************************************

Gegroet!
Maaike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan