naam in welkomvenster XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mowat2

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
Op mijn laptop met windows XP home stond reeds bij de aankoop mijn naam in het welkomvenster in het start menu. Waarschijnlijk heeft mijn PC verkoper die naam erin gezet. Ik heb er nadien via configuratiescherm/gebruikersaccount/een account wijzigen/afbeelding beheerder (ikzelf dus) aanklikken/afbeelding wijzigen/ ook een foto van me als afbeelding bijgezet.Ik zag dat er ook een regel "mijn naam wijzigen" voorzien was.

Op mijn desktop PC staat ook windows XP home. Daar staat in het welkomvenster ook een afbeelding en als naam "administrator". Ik wilde ook daar mijn foto en mijn naam zetten. Voor de foto is de regel" afbeelding wijzigen" voorzien , maar de regel "mijn naam wijzigen" ontbreekt!!!

Hoe kan dat ?? Of is er nog een andere mogelijkheid om mijn naam in dat welkomvenster te krijgen ? Misschien via het register ?? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Volgens mij moet er altijd een gebruiker 'administrator' zijn in windows XP. De naam daarvan kun je dus niet wijzigen. Je kunt eventueel wel een nieuwe gebruiker aanmaken met administrator rechten en die je eigen naam geven.

In XP heb je bij een stand alone desktop altijd een Administrator en beheerders account.. Alle andere accounts kunnen alleen maar in de admin/beheerdersaccount worden aangemaakt..

Via Accounts wijzigen verander je als beheerder inderdaad alleen maar je eigen naam van het account en blijft de oude gebruikersnaam behouden..
Die blijft dus staan in je adresbalk of bv bij Taakbeheer omdat je Documents en settings map nog steeds de oude gebruikers naam heeft zoals nog andere instellingen..

In het register kun je onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Je default Username terug vinden die in gebruik is, maar hier moet/mag je echt niks veranderen..

Het simpelste is als je de gebruikersnaam wil wijzigen om als beheerder een geheel nieuw beheerders account aan te maken en een deel van de inhoud van de map documents and settings te kopiëren van je oude account naar de documents and settings map van je nieuwe account en verwijder het oude.. Zoals hier beschreven -> http://www.thomas.edu/it/faq/WinXP_username.htm

Let wel op met de E-mails van je oude account, want die verdwijnen dan en moet je outlook in je nieuwe account opnieuw configureren..

Je kan eventueel ook je naam geheel uit het start menu verwijderen
op de volgende manier.. Ga naar;

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Plaats daar in het rechterveld (mits hij er niet is) een nieuwe REG_DWORD waarde met de naam NoUserNameInStartMenu en stel de waarde in op 1..
Druk F5, logoff of start opnieuw en je naam is weg...

LET OP!!!!!
(maak altijd een backup van je register en maak een nieuw systeem herstelpunt aan als je gaat knoeien met het register)

:thumb:

welkomvenster

Aan Sauria en Tjongejonge :

bedankt voor jullie aanwijzingen. Er is inderdaad geen ander account aangemaakt dan de administrator. Het lijkt me best er niet aan te gaan knoeien en gewoon met de naam administrator te blijven leven.

Bedankt nogmaals en beste groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan