• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naam leidt tot andere kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan stavenuiter

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Dag mensen,

Ik heb een bandje, en in dat bandje spelen henk piet en jan. Wanneer remco moet invallen voor jan, wil ik dat remco automaties rood geschreven wordt. hoe doe ik dat?
ps absolute excel amateur....

Dat kan met een voorwaardelijke cel-opmaak.
Selecteer de cel(len) en ga naar Opmaak / Voorwaardelijke opmaak.
Selecteer de volgende waarden: Celwaarde is - Niet gelijk aan - Jan
Stel in bij opmaak: rode letters.
Zorg dat deze voorwaarde in elke cel staat waar Jan hoort te staan.
Ook bij de andere bandleden kan dit, maar dan uiteraard ieder met zijn eigen naam.

Zolang er nu "Jan" in de cel staat, blijft die je standaard gekozen kleur (default = zwart)
Wanneer je de naam wijzigd in "Remco" of een willekeurige andere naam, of in "Ziek" of in "Vakantie" of wat dan ook, dan worden de letters rood. :thumb:

Laatst bewerkt:
Selecteer de cel (len) waar dat moet gebeuren, kies dan boven in het menu voor -Opmaak->voorwaardelijke opmaak->vervolgens 'celwaarde is' in vak 1, in vak 2 'gelijk aan' in vak 3 type je de naam, dan bij de knop 'opmaak' ->tabblad 'patronen' een opvulkleur selcteren en vervolgens alles bevestigen.

Je kan het zelfs voor meer namen doen door in het eerste scherm dat je krijgt op de knop 'toevoegen' te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan