naam systeemmap aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.baart

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
ik heb net een andere laptop gekocht, met XP home. Nu wl ik de naam van een map aanpassen. Dit is de naam van vorige eigenaar. Op zich is het niet zo'n groot probleem want alles werkt. maar wel met een aander naam op de map. Ik wil de dat gaan veranderen maar ik krijg steeds de volgende melding:" naam" is een systeemmap en is nodig en is nodig voor het juist functioneren van Windows, deze map kan niet worden verplaatst en de naam kan niet worden gewijzigd."
Is er niet een tóch een mogelijkheid om dit te wijzigen.

Welke map gaat het om en waar staat deze?

Je zou het kenmerk "systeem" op kunnen heffen van de map en hem alsnog kunnen proberen te verwijderen.

Dan moet je wel even EXACT zeggen hoe de map heet en waar deze zicj bevindt.

Omdat het van de vorige gebruiker is; zou je niet alle gebruikers weg willen halen en/of Windows opnieuw willen installeren?

Geplaatst door g.baart
Nu wl ik de naam van een map aanpassen. Dit is de naam van vorige eigenaar.

In dit artikel staat een mogelijke oplossing:

Naam van eigenaar veranderen

Stel u koopt een gebruikte PC en u wilt de naam van de verkopende partij uit het systeem verwijderen en uw eigen naam en bedrijfsnaam opnemen. Dat doet u als volgt:

Open de Windows Registereditor via Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Klik in de Registereditor in het linkervenster op HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows NT > CurrentVersion.
In het rechter deelvenster ziet u nu de waarden RegisteredOwner en RegisteredOrganisation staan met rechts de huidige gegevens.
Dubbelklik op RegisteredOwner en wijzig de gebruikersnaam.
Dubbelklik op RegisteredOrganisation en wijzig de bedrijfsnaam.
Sluit de Registereditor via het kruisje rechtsboven.
Herstart de PC. De gebruikersnaam en bedrijfsnaam zijn gewijzigd.

Guus.

Hoi Guus,

hier wijzig je de gegevens die op het tabblad "eigenschappen van deze computer" te vinden zijn.

attachment.php

Dit staat los van mappen aangezien dit gebruikersaccount zijn.
Tenzij hij een andere map bedoelt.. Wat we nog niet weten :(. Dan heb je ongetwijfeld gelijk.

Bijlagen

• eigenaar.png
    eigenaar.png
    12,2 KB · Weergaven: 265
Laatst bewerkt:
hoi allen,
de oplossing van guus abc was prima. Als ik nu op systeeminfo klik. zie ik dat xp nu ook op mijn naam is geregistreerd,. De betreffende map is ook van naam veranderd.
Bedankt!!!!:thumb:

Nou word ik gek...!!!
Nu staat het er weer in.
Systeem info staat nu wel op mijn naam. Maar als ik kijk in C\documents and settings staan er 2 mappen. de eerste is ALL USERS. de tweede is PIET. regelmatig kom ik dus PIET tegen (ik denk als verwijzing naar deze map) Nogmaals alles werkt wel naar behoren, het is maar een kleinigheid. Maar ik wil daar mijn eigen naam hebben staan.

btw ik heb geprobeerd om het attachment van XP_PC te openen om iets anders te proberen. maar dat lukt mij niet. Ik krijg dan een blanco scherm:(

maw. probleem(pje) nog niet opgelost helaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan