• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam TABBLAD = inhoud cel A1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Berichten
396
Is het mogelijk om vb de Inhoud van cel A1 op tabblad 1, te laten verschijnen op de plaats van de naam van het tabblad staat, zodat ik deze niet voor ieder tabblad moet

groetjes
 
Tabbladen een naam geven is op dit forum al vaak aan de orde geweest.
Om blad1 de naam te geven van de inhoud van A1 op het hetzelfde blad, zou je dit kunnen gebruiken:
Code:
Sub macro1()
Sheets(1).Name = [a1]
End Sub
 
Ik heb nochtans eerste gezocht en niets in die aard gevonden
hoe moet ik deze code nu toepassen op alle tabbladen ? en dit zonder macro te gebruiken of knop te maken
zoiets van bij het openen van de werkmap, de inhoud van iedere cel (vb cel A10) die op dat tabblad staat, plaatsen op het betreffende label van het tabblad.

nog steeds bedankt voor het antwoorden

Rudi
 
Ik heb nochtans eerste gezocht en niets in die aard gevonden
Ik weet niet waarop jij dan langdurig heb gezocht, maar als ik als zoekopdracht invul: "blad naam geven", dan verschijnt bij de resultaten binnen enkele seconden een bruikbare oplossing.
hoe moet ik deze code nu toepassen op alle tabbladen ? en dit zonder macro te gebruiken of knop te maken
Zonder macro gaar dat niet, je kunt wel een macro gebruiken die automatisch bij het openen van de werkmap wordt uitgevoerd. Die macro kun je bv. met een for-next-lus alle bladen laten hernoemen.
 
Bijvoorbeeld deze in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    For Each sh In Sheets
        sh.Name = sh.[A10]
    Next
End Sub
 
Heren,

bedankt voor de nodige TIPS en HULP
mijn vraag is met deze opgelost

groetjes en ngmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan