• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam tabblad tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemiddag,

In eerdere vragen heb ik al een oplossing gevonden voor het plaatsen van de tabbladnaam in een cel dmv een functie
Code:
Public Function TabNaam()
    TabNaam = ActiveSheet.Name
End Function

In een cel staat dan bijv. "=TabNaam()"

Dit werkt goed als de naam van het tabblad al ingevuld is. Als ik de formule in de cel heb staan, en ik ga de tabbladnaam wijzigen, dan wordt de betrokken cel niet automatisch geupdate.
Als ik in de cel ga staan, druk op F2 om te wijzigen, dan op enter, dan bevat cel wel weer de naam van het tabblad.

Is het mogelijk om na wijzigen van tabbladnaam, automatisch de genoemde cel te updaten, zodat deze altijd de naam van het tabblad bevat ?

alvast bedankt

mvg
John

Wijzig functie in dit:
Code:
Public Function TabNaam()
    Application.Volatile
    TabNaam = ActiveSheet.Name
End Function

Of zo iets:

=RECHTS(CEL("bestandsnaam";$A$1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";$A$1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$A$1)))

Aantal mogelijkheden geprobeerd, en die van jou, Roger, lijkt prima te werken, bedankt

mvg
John

Die van Roger is prima maar werkt niet als je een nieuw document hebt geopend die nog niet is opgeslagen.
Als je zoals in #1 een VBA tegenhanger zoekt dan heb ik je die al gegeven.

Ik heb het gezien Ed, ook bedankt
Het was in eerste instantie een vraagstuk die ik had voor een bestaand document, de oplossing die jij aangaf is generiek

allemaal bedankt voor de input

mvg
John

Er zijn op dit gebied altijd meerdere wegen naar Rome :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan