• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam tabblad waar hoogste datum staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
In de bijlage zitten twee tabbladen met namen. Op het blad welkom staat de hoogste datum uit beide tabbladen. Wat ik niet kan vinden is de vermelding van de naam van het tabblad waar die datum voorkomt in de rij onder dat maximum, in het voorbeeld het tabblad jantje.

Met welke formule kan ik dit bereiken? Ik gebruik 2010.

Bijlagen

Rob, Ik kan me niet indenken dat dit met een formule mogelijk is (maar ik ben dan ook geen formule-wizard :o). Ik heb wel een kleine VBA-functie voor je geschreven.
Code:
Function Welkom()

For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        x = WorksheetFunction.Max(sh.Columns(1))
        If x > xx Then
            xx = x
            y = sh.Name
        End If
    Next sh

Welkom = "Het laatste bezoek is van " & y & " d.d. " & Format(xx, "dd-mm-yyyy")

End Function
Kan je hier iets mee?

Groet, Leo

Of:
Code:
=ALS(ISFOUT(ADRES(VERGELIJKEN(MAX(jantje!A:A;pietje!A:A);jantje!A:A;0);1;;;"Jantje"));"Pietje";"Jantje")
volledig.
Code:
="Het laatste bezoek is van "&ALS(ISFOUT(ADRES(VERGELIJKEN(MAX(jantje!A:A;pietje!A:A);jantje!A:A;0);1;;;"Jantje"));"Pietje";"Jantje") &" op "& TEKST(MAX(jantje!A:A;pietje!A:A);"dd-mm-jjjj")

Laatst bewerkt:
Is dit wat je bedoeld Rob?

@Martin, Knap hoor, zo met een formule! :thumb:

Toch... Gezien de lengte van de formule met 2 sheets moet ik er overigens niet aan denken hoe die er uit komt te zien als er naast Jantje en Pietje óók nog Klaasje, Fritsje, Babetje, Eefje, enzovoorts zijn.... :d Maar knap blijft het dat je het met de bestaande middelen kan oplossen!

Groet, Leo

[EDIT] En ook Harry komt d'r nog 'ns zoetjes overheen met een kunstwerkje! :thumb:

Laatst bewerkt:
@ Leo,

Er is niet gesproken over meerdere bladen, anders had ik me ook niet aan een formule gewaagd. De formule is wat groter geworden dan nodig omdat Rob aangaf de "tabbladnaam" te willen hebben, als je nu de tabbladnamen van jantje en pietje verander dan werkt dat door in de formule.

Maar gelijk er stiekum een vraag je overheen: For Each sh In ThisWorkbook.Sheets houdt dat in dat hij ook in het blad "welkom" kijkt? (moet deze kolom dan ook leeg zijn?)

Maar gelijk er stiekum een vraag je overheen: For Each sh In ThisWorkbook.Sheets houdt dat in dat hij ook in het blad "welkom" kijkt? (moet deze kolom dan ook leeg zijn?)

Yep! Voor het mooi zou je die sheet moeten 'excluden' in de lus, maar mijn aanname was dat de welkomsheet verder wel leeg zou zijn.
Maar al met al zijn er weer voldoende mooie opties om te kiezen voor Rob. ;)

Groet, Leo

Allen hartelijk dank

@Martin, Ik verdronk in de formule die jij hebt toegepast, kreeg die naam niet werkend. Jij wel. Top.
@Leo, Sorry, het gaat inderdaad om meer bladen. Ik heb niet voor een vba-oplossing gekozen.
@Harry, Ook jouw oplossing heb ik laten varen met het oog op mogelijke uitbreiding.

Gisteravond in mijn dagoverdenking zag ik zelf ineens een ander licht: zet de maxima van de tabbladen even in een verborgen tabelletje op de welkompagina en laat daar vert.zoeken op los. Ga ik het bestand uitbreiden, dan is hij makkelijk beheerbaar. Ik heb daarbij de naam uitgebreider gemaakt.

Het restaurantbestand waar het om gaat, heb ik gemaakt in 2010 en daarom gezipt als bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan