naam user wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb laatst een laptop met XP geherinstalleerd. Ik heb de computer een nieuwe naam gegeven maar in de map Documents en Settings zie ik All users en een user met de oude naam. Hoe krijg ik die naam gewijzigd.
Bij gebruikersaccounts zie ik maar één gebruiker, n.l. de beheerder van deze computer met de nieuwe naam.

Groeten,
Kees

op het forum vond ik de volgende aanwijzing:

Het kan voorkomen dat uw versie van Windows in andere handen overgaat, b.v. wanneer u uw computer verkoopt. Het is voor de nieuwe eigenaar dan vervelend om in het venster info de melding te krijgen dat eengebruiksrecht verleend is aan "de oude eigenaar". Om dit te veranderen, doet u het volgende:
Navigeer naar de registersleutel \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version.
In het rechter venster zullen nu bijbehorende gegevens worden getoond.
Dubbelklik op de waarde RegisteredOrganisation om de huidige bedrijfsnaam te veranderen of op:
Registered Owner om de huidige gebruikersnaam te veranderen.

Dit lijkt mij de oplossing, alleen in de betreffende sleutel komt bij mij RegisteredOrganisation of Registered Owner niet voor. Waar vind ik die?

Groeten,
Kees

keesfilius,

Dat ondervond ik ook.
Kies inplaats van Windows voor Windows NT daar staat het bij mij.

Dat is inderdaad de goeie, bedankt.
De geregistreerde naam is nu veranderd maar bij documents en settings zie ik nog steeds de map met de oude user naam. Wat is hier aan te doen. De naam van de map wijzigen staat windows niet toe omdat het een systeemmap is.

Groeten,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan