Naam van computergebruiker veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
198
Hoi,

Heb een laptop tweedehands gekocht, en heb nog de naam van de vorige bezitter erin staan.
Beheerder heb ik al aangepast onder gebruikeraccounts.
Maar ik heb nog onder "C:\Documents and Settings\Angelique" de naam Angelique staan die ik veranderd wil hebben. Als ik op rechter muisklik naam wijzigen aanklik, krijg ik de mededeling dat het niet mogelijk is omdat het een systeemmap van Windows is.
Maar volgens mij moet er een eenvoudige mogelijkheid zijn om ook deze naam aan te passen.
Wie heeft er een tip voor mij?
Alvast bedankt!

Gr. Michel
 
via Start-Uitvoeren-regedit. Dan doorklikken naar HKEY_LOCAL_MACHINE, SOFTWARE, Microsoft, Windows NT, dan klikken op Current Version, dan zoek je aan de rechterkant naar RegistredOwner, dan daar op dubbelklikken, en je kunt de naam veranderen
 
Heb gedaan wat je nauwkeurig omschreven hebt. Maar daar staat weer een andere naam.
Goede ontdekking, die had ik nog niet gezien. Dat is echter niet de enige die ik veranderen wil.
Zoals gezegd staat er onder C:\Documents and Settings\... nog een naam die ik ook veranderen wil. Dit is gewoon de map waar mijn documenten, favorieten, menustart enz enz instaat.
Hoe kan ik dit doen.
Alvast bedankt voor de supersnelle proffesionele ondersteuning.
Helpmij.nl rules! :thumb:

gr. Michel
 
Dit kan niet gewijzigd worden, alleen als je een schone installatie doet van windows of een nieuw account gaat aanmaken met de juiste naam.
Maar dat wil je dus niet en zit er niets anders op dan windows opnieuw te installeren
 
Dat is heel jammer, maar niks aan te doen.
Ik had gedacht dat het simpel te veranderen zou zijn... :(
In ieder geval bedankt voor de hulp.
 
Kan ik windows over de bestaande versie heenzetten zonder andere programma's of instellingen te beinvloeden?
 
Nooit uitgeprobeerd, probeer zo veel mogelijk te saven(geen programma's) op b.v. de D: partitie als je die hebt, of op een externe schijf daarna kun je naar hartelust windows opnieuw installeren
 
OK, heeft een beetje geduurd voordat ik d'raan begonnen was, maar is uiteindelijk gelukt.
Bedankt voor alle hulp en ondersteuning.

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan