Naam van een workbook veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DieselPower

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Hallo Allemaal,

ik heb volgend VBA probleem.
Als ik met het commando WorkBooks.Add een nieuw workbook open, dan krijgt die automatisch een naam. Bij mij heet die dan Mappe1, Mappe2, Mappe3 (ik heb een duitse windows versie) enzovoorts.
Is het mogelijk om de naam te veranderen zonder de workbook eerst op te slaan? Als ik ActiveWorkBook.Name = "blabla" ingeef, dan komt de debugger met de melding dat het niet mogelijk is.
Is het mogelijk om deze naam voor het openen van een nieuw workbook vast te leggen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

DieselPower

Slimme debugger.

De debugger heeft namelijk in de gaten dat "blabla" geen zinnige naam is voor een zich zelf respecterende workbook. Dit was een grapje.:rolleyes:

1- Nee, dat kan niet. :( Want ook de huidige naam, in jouw geval Mappe1 etc, is niet definitief. Dat gebeurt pas op het moment dat je hem bewaard. Dus eerst bewaren.
2- Misschien kan het wel. ;) Het lijkt me een taal afhankelijke instelling. Ik zou de registry eens nakijken op de string "Mappe" of "Mappe%1"

Succes!

Oke, bedankt!! Ik heb er intussen mee leren leven....;)

Groeten,

DieselPower

Oke, bedankt!! Ik heb er intussen mee leren leven....;)

Groeten,

DieselPower

De naam van een bestand is een Read-only eigenschap...

Je geeft een naam aan een bestand door te kiezen voor SaveAs, maar dan heb je het wel opgeslagen natuurlijk. Het gaat dus niet.

Zet de vraag toch maar op opgelost aub.

Wigi

Ik heb de vraag op opgelost gezet. Neem me niet kwalijk, dat wist ik nog niet...

Bedankt voor jullie reacties!

DieselPower

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan