• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam van lijst gebruiken bij gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Beste mensen,

Graag wil ik weten of het mogelijk is om een bij gegevensvalidatie de naam van een lijst op te geven die niet naar een bereik verwijst, maar de lijst als formule heeft. Dus ongeveer zo (dit geeft echter foutmelding)
1. Lijst met naam: MijnLijst = {"aap";"noot";"mies"}
2. Onder Gegevens - gegevensvalidatie als Lijst en =MijnLijst

Dit gaat dus niet goed (tenzij MijnLijst naar een bereik verwijst) maar misschien kan het wel en heb ik iets over het hoofd gezien.
Ik weet dat je wel in gegevensvalidatie de lijst kunt typen (maar dan zonder aanhalingstekens), maar ik zou zo graag de lijst bij Naam eenmalig willen ingeven want dezelfde lijst wordt ook gebruikt in INDEX en VERGELIJKEN-functies.

Bedankt voor het meedenken, groet, Daan.

Beste Daan,

Sla punt 1 over en typ Onder Gegevens - gegevensvalidatie als Lijst, bij bron enkel het volgende: aap;noot;mies
Dus geen = ervoor

Type aap, noot en mies in een tabblad in de cellen A1 tot A3, en geef dit bereik een naam.
Dan kan je deze gegevens (door middel van de naam) in alles gebruiken.

Haha, ik zie dat ik dezelfde vraag een paar jaar geleden al gepost heb. Kennelijk is het niet mogelijk precies zoals ik wilde. Bedankt voor de reacties. Ik ben bekend met het invoeren van de lijst in het scherm onder Gegevensvalidatie en ook dat je wel een naam kunt gebruiken als die naar een celbereik verwijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan