Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim NameRange As Range
Set NameRange = Range("A1")
If Not Intersect(Target, NameRange) Is Nothing Then
On Error Resume Next
ActiveSheet.Name = CStr(NameRange)
End If
End Sub
Bedankt.Zet volgende code als programmacode van je werkblad voor de wijziging van cel A1 in de naam van het werkblad : (rechts klikken op tabbladnaam en daar plakken)
Code:Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim NameRange As Range Set NameRange = Range("A1") If Not Intersect(Target, NameRange) Is Nothing Then On Error Resume Next ActiveSheet.Name = CStr(NameRange) End If End Sub
Of via een formule:
Code:=RECHTS(CEL("bestandsnaam");LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam")))
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Bedankt.
Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd :
Ik klik re op het tabblad / programmacode weergeven
Ik heb daar de bovenstaande code ingeplakt.
Maar verder weet ik het niet goed, wnt dan re klikken en plakken werkt blijkbaar niet ?
Dank bij voorbaat
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Range("A1") = ActiveSheet.Name
End Sub
Bedankt.
Heb deze formule gekopieerd in een willekeurige cel, maar krijg dan #WAARDE. Waar vindt hij trouwens die bestandsnaam ?
De code van GiMe klopt niet omdat die code de waarde van cel a1 gebruikt om het werkblad te benoemen terwijl het de bedoeling is dat de naam van het werkblad in cel A1 komt, naar ik aanneem.
Hallo allemaal,
Als ik een werkbladnaam op een andere blz. wil plaatsen met onderstaande formule
=RECHTS(CEL("bestandsnaam");LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam")))
komt hij iedere keer terug met Blad1 i.p.v. bijv. Blad2
Hoe kan ik dit opvangen
Groet Blommo
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.