Naam van werkboek bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hstijnen

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hoi,

ik heb een algemene invoegtoepassing voor Excel (2010) gemaakt (VBA, .xlam) en neergezet in de map XLStart.
Die wordt netjes geladen bij elke spreadsheet die ik open.
Nu wil ik bij openen van een spreadsheet de naam ervan opvragen. Daartoe in de .xlam een open macro aangemaakt:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  MsgBox "wb open: " & ActiveWorkbook.Name
End Sub

Dit geeft echter een foutmelding: "Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld" [Beeindigen Foutopsporing]

Als ik dan Foutopsporing doe, kom ik in de debugger en zie idd dat .Name niet opgehaald kan worden.
Echter: op de achtergrond wordt het werkboek verder ingeladen, en vervolgens is de .Name er wel!

Iemand idee hoe ik die naam "gewoon" te pakken krijg?

bvd voor suggesties

Laatst bewerkt door een moderator:
De code werkt prima in het werkboek dat je opent. En dat is niet het geval bij een XLA, die a) geen standaard werkboek is en b) als zodanig niet geopend wordt.

het gaat erom dat ik wil nagaan of bepaalde vroeger gemaakte werkboeken worden geopend. Daar zit geen Open() code in. Dus wil ik dat bereiken met code in een xlam. Als je zo'n oud werkboek dan opent, kom je ook in de Open() code van de xlam, maar het lijkt a.h.w. te vroeg, het werkboek is nog niet "ver genoeg" geopend dat de code de naam kan ophalen. Zoals ik aangaf blijkt dat even later (terwijl de uitvoering van de Open() code in de debugger staat te wachten) wel te kunnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan