naam veranderen dvd schrijver 's

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
ik heb 2 dvd/cd schrijvers in mijn pc . nu wil ik de namen van deze schijven veranderen . het word nu aangegeven met : DVD-RW- station ( F ) en DVD- RW- station ( E )
deze wil ik veranderen in DVD boven en DVD onder
kan dat ? en zo ja hoe ?

Tjima

Moet je onderstaande code naar kladblok kopieëren en opslaan als "DefaultLabel.reg"

Daarna dubbelklik dit register bestand om de sleutels aan het register toe te voegen.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\F\DefaultLabel]
@="DVD"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\E\DefaultLabel]
@="DVD"

:)

http://wsh2.uw.hu/ch11e.html

Wel natuurlijk in Kladblok even de aanduiding DVD in de eerste regel aanpassen naar "DVD boven" en in de tweede regel aanpassen DVD naar "DVD onder"

Succes,

Tijs.

dit is me nog niet erg duidelijk . hoe kom ik in kladblok .en rergister

We doen het even iets anders:
Start -> Uitvoeren -> notepad c:\dvdnaam.reg
Er wordt gevraagd of je het bestand wilt aanmaken, klik Ja.
Markeer de hieronder geciteerde tekst met je linkermuistoets erbij vastgehouden, rechtsklik dan op de gemaakte selectie, en kies Kopieren.
Kies in Kladblok: Bewerken -> Plakken.
Sluit Kladblok met het rode kruisje. Op de vraag of je alles wilt opslaan, klik Ja.
Start -> Uitvoeren -> c:\dvdnaam.reg
Er wordt gevraagd of je inhoud van het bestand wilt toevoegen aan het register. Klik Ja.
Kijk in Deze Computer of de aanpassingen te zien zijn.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\F\DefaultLabel]
@="DVD boven"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons\E\DefaultLabel]
@="DVD onder"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan