Naam voor wat ik wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluejie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Ik wil iets maken. Daarbij moet ik getallen kunnen invoeren, laten zien en vervolgens ook kunnen gebruiken in berekeningen. Hoe noem je hetgene wat ik wil?

Groeten,
Bluejie

spreadsheet

Ik wil iets maken. Daarbij moet ik getallen kunnen invoeren, laten zien en vervolgens ook kunnen gebruiken in berekeningen. Hoe noem je hetgene wat ik wil?

Groeten,
Bluejie

Wat wil je nou precies. Dit roept alleen flauwe reacties op. Zoals Puppie al zegt voldoet een spreadsheet (Excel) aan deze eisen. Maar het staat in de VBA sectie dus wellicht wil je een form maken. En VBA is voor Applications; met welke application ga je werken?

Ron

Ik ben een beginner hierin, maar ik zal proberen zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen. Het is wel een form ja

Je kunt een cijfer invoeren, je hebt een keuze uit een lijstje van welke vakken het cijfer is en hoeveel keer het meetelt. Dan druk je op ok, dan wil ik dat het programmaatje het ergens onthoudt (dat begrijp ik juist niet) en dat ik het dan in een andere form kan laten zien en er berekeningen mee kan maken.

Ik ben een beginner hierin, maar ik zal proberen zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen. Het is wel een form ja

Je kunt een cijfer invoeren, je hebt een keuze uit een lijstje van welke vakken het cijfer is en hoeveel keer het meetelt. Dan druk je op ok, dan wil ik dat het programmaatje het ergens onthoudt (dat begrijp ik juist niet) en dat ik het dan in een andere form kan laten zien en er berekeningen mee kan maken.

Weet echt niemand hoe dit heet?

Dit kan je maken op een userform, een zelf gebouwd scherm met bijhorende code om het aan te sturen.

De keuzelijst - als je dat bedoelt - is een combobox of een listbox. In een combobox kan je zelf nog een andere waarde ingeven die niet voorkomt in de lijst. Bij de listbox kan dat niet.

Wigi