Naam voor wat ik wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluejie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Ik wil iets maken. Daarbij moet ik getallen kunnen invoeren, laten zien en vervolgens ook kunnen gebruiken in berekeningen. Hoe noem je hetgene wat ik wil?

Groeten,
Bluejie

spreadsheet

Ik wil iets maken. Daarbij moet ik getallen kunnen invoeren, laten zien en vervolgens ook kunnen gebruiken in berekeningen. Hoe noem je hetgene wat ik wil?

Groeten,
Bluejie

Wat wil je nou precies. Dit roept alleen flauwe reacties op. Zoals Puppie al zegt voldoet een spreadsheet (Excel) aan deze eisen. Maar het staat in de VBA sectie dus wellicht wil je een form maken. En VBA is voor Applications; met welke application ga je werken?

Ron

Ik ben een beginner hierin, maar ik zal proberen zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen. Het is wel een form ja

Je kunt een cijfer invoeren, je hebt een keuze uit een lijstje van welke vakken het cijfer is en hoeveel keer het meetelt. Dan druk je op ok, dan wil ik dat het programmaatje het ergens onthoudt (dat begrijp ik juist niet) en dat ik het dan in een andere form kan laten zien en er berekeningen mee kan maken.

Ik ben een beginner hierin, maar ik zal proberen zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen. Het is wel een form ja

Je kunt een cijfer invoeren, je hebt een keuze uit een lijstje van welke vakken het cijfer is en hoeveel keer het meetelt. Dan druk je op ok, dan wil ik dat het programmaatje het ergens onthoudt (dat begrijp ik juist niet) en dat ik het dan in een andere form kan laten zien en er berekeningen mee kan maken.

Weet echt niemand hoe dit heet?

Dit kan je maken op een userform, een zelf gebouwd scherm met bijhorende code om het aan te sturen.

De keuzelijst - als je dat bedoelt - is een combobox of een listbox. In een combobox kan je zelf nog een andere waarde ingeven die niet voorkomt in de lijst. Bij de listbox kan dat niet.

Wigi

Kijk, ik heb de form al af... Je kunt een vak kiezen uit een lijst (Listbox) een cijfer invoeren en de factor invoeren (beiden in een maskedtextbox). Dan druk je op OK en dan komt er een pop-up dat hij is ingevoerd (en anders een pop-up met dat er een fout in zit)

Ik wil datgene wat ingevoerd is bewaren, daarna laten zien en vervolgens ook gebruiken (als er meerdere zijn ingevoerd) om gemiddeldes uit te rekenen. Aangezien ik niet weet hoe dat heet kan ik dus ook geen tutorials vinden.

Groeten,
Bluejie

In VBA kan je een array definieren en daar de zaken in opslaan.

Als je in Excel werkt dan kan de spullen in de cellen van een werkblad opslaan. Dat rekent dan ook meteen voor jou de gemiddeldes uit

Zet anders hier eens een voorbeeld

Ron

Klik voor plaatje van form

Code:
Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
        If MaskedTextBox1.Text < 1 Then
            MsgBox("Voer het cijfer goed in!", MsgBoxStyle.OkOnly, "Cijfers")
            MaskedTextBox1.Select()
        Else
            If MaskedTextBox1.Text > 10 Then
                MsgBox("Voer het cijfer goed in!", MsgBoxStyle.OkOnly, "Cijfers")
                MaskedTextBox1.Select()
            Else
                If MaskedTextBox2.Text > 3 Then
                    MsgBox("Voer de factor goed in!", MsgBoxStyle.OkOnly, "Cijfers")
                    MaskedTextBox2.Select()
                Else
                    If MaskedTextBox2.Text < 1 Then
                        MsgBox("Voer de factor goed in!", MsgBoxStyle.OkOnly, "Cijfers")
                        MaskedTextBox2.Select()
                    Else
                        MsgBox("Cijfer ingevoerd!", MsgBoxStyle.OkOnly, "Cijfers")
                        ListBox1.ClearSelected()
                        MaskedTextBox1.Clear()
                        MaskedTextBox2.Clear()
                        Me.Close()
                    End If
                End If
            End If
        End If
    End Sub

Als de laatste Else begint dan weet ik dat alles goed is ingevoerd en dan krijg je ook een bericht van dat de cijfers zijn ingevoerd. Maar ik heb dus geen idee hoe ik die cijfers moet invoeren (dus het ergens laten opslaan)

Ik doe het in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan