• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam wijzigen in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans290875

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Ik wil onderstaande macro maken in een Excel bestand (genaamd weekstaat leeg.xlsm) wat bestaat uit 8 tabbladen, te weten 7 tabbladen met de namen van de dagen van de week en 1 tabblad met de naam weekstaat.
Wat ik wil is dat alle 7 tabbladen in één PDF bestand worden opgeslagen. Dit kan bijvoorbeeld via Opties, Geselecteerde bladen.
Probleem hierbij is dat ik ten tijde dat de macro wordt uitgevoerd, de naam van het bestand wat in PDF moet worden opgeslagen, wil kunnen wijzigen in bijvoorbeeld week 1.
En als ik het Excel bestand hergebruik dat ik het daarna kan opslaan als bijvoorbeeld week 2.
Als het goed is zit het Excel bestand onder de knop bijlagen.

Sub OpslaanPDF()
'
' OpslaanPDF Macro
'

'
ChDir "I:\DWH\Excel\Berekeningen-Overzichten"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"I:\DWH\Excel\Berekeningen-Overzichten\Weekstaat test.xlsm", FileFormat:= _
xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub

Bijlagen

Bedoel je zoiets?
Code:
    ActiveWorkbook.SaveAs _
        Filename:="I:\DWH\Excel\Berekeningen-Overzichten\Weekstaat " & Format(Date, "ww", vbSunday, vbFirstFourDays) & ".xlsm", _
        FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, _
        CreateBackup:=False

Hallo Octafish,

Ik heb jouw macro aangepast (zie hieronder) omdat deze het bestand opsloeg in . xlsm in plaats van . pdf.
Als ik het in PDF formaat opgeslagen bestand wil openen, lukt dat niet. Ik zie dan chinese tekens vóór i:dwh\ etc en ook weer chinese tekens na weekstaat 19.pdf
Weet jij wat ik fout doe?

Sub OpslaanPDF()
'
' OpslaanPDF Macro
'

'
ActiveWorkbook.SaveAs _
Filename:="I:\DWH Transport weekstaten\Weekstaat " & Format(Date, "ww", vbSunday, vbFirstFourDays) & ".pdf", _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, _
CreateBackup:=False
End Sub

Als cel H4 van tabblad weektotaal een weeknummer bevat.
Code:
Sub OpslaanPDF()
 ThisWorkbook.ExportAsFixedFormat 0, [COLOR=#3E3E3E]"I:\DWH\Excel\Berekeningen-Overzichten\[/COLOR]Weekstaat" & Sheets("weektotaal").Range("H4").Value
End Sub

werkbladen individueel opslaan als PDF

Hallo HSV

Ik ben van gedachten veranderd voor wat betreft het opslaan in PDF van de werkbladen.
Ik wil graag de werkbladen individueel opslaan onder (bijvoorbeeld) maandag - weeknummer - naam chauffeur.
Waarbij het weeknummer terug te vinden is in cel E3, de naam van de chauffeur in cel B3 en de dag de naam van het werkblad is.
Op elk werkblad moet dezelfde macro komen, waarbij alleen de naam van de dag wijzigt.
Kan jij een dergelijk macro maken?

Bij voorbaat dank.
Hans

Velen hebben mond genoeg om iemands werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan