• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naam zoeken bij getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Ik heb in kolom A een lijst met oplopende cijfers 1t/m10 met in kolom B 10 verschillende namen.

Nu wil ik dat als ik in een ander tabblad het getal 1 invul in een cel, dat de formule in kolom a het getal 1 gaat zoeken en dan in kolom B kijkt welke naam naast het getal 1 staat, zodat deze naam over wordt genomen in het tabblad waar ik het getal 1 heb ingevuld.

Niet helemaal. Ik wil namelijk dat wanneer ik in Cel A1 het cijfer 1 invul, dat dan in dezelfde cel de bijbehorende naam wordt ingevuld

Je zou dus eigenlijk moeten kunnen verwijzen naar dezelfde cel waar je de formule in zet maar dan krijg ik de foutmelding kruisverwijzing

een combinatie van en() samen met vert.zoeken() zou moeten kunnen helpen. Om het nu in dezelfde cel te krijgen zonder vba, das een andere vraag...

Ralf,

volgens mij is dat zonder VBA niet mogelijk

Autoweek,

Ik denk dat je zo \iets bedoel.
De macro moet nog wel verbeterd worden maar het gaat om het idee.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan