• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naambereik is goed, maar kan er niet mee valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Beste, ik heb hier een kasboek bijgevoegt, en deze heeft in het tabblad: "Instellingen" een aantal tabellen met lijsten om het invoeren wat makkelijker te maken. Ik heb een probleem met "inkomsten met een variabel bedrag". Als ik ga naar Invoegen => Naam => Definiëren en klik op "inkomsten_met_een_variabel_bedrag_lijst" (derde van boven). En daarna klik op dat knopje om de formule te bewerken (rechtsonder in het venster) dan wordt er keurig het bereik weer gegeven. Het bereik is ook variabel.

Maar als ik in "Maand 01" in S6 dit keuzemenu wil maken met behulp van "valideren" en "naam" geeft hij aan dat de bron in een fout resulteert, het gekke is dat wanneer ik in een cel in het tabblad "Instellingen" dit validatiemenu maak gaat het wel goed, kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt?

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Ik zit hem nog even te bekijken en het komt waarschijnlijk omdat in de formule indirect het tabblad "Instellingen" moet worden opgenomen, maar dat vind ik behoorlijk lastig met al die ampersands en " en ' . Ik heb een paar jaar geleden met hulp van hier mooie bestandjes gemaakt met voorbeelden van indirect maar die wat ik nodig heb zit er niet tussen.

Laatst bewerkt:
Als ik onderstaande formule in een ander tabblad zet dan "Instellingen" geeft die de opgevraagde waarde weer, maar als ik hem in die formule zet in het naambereik werkt het niet.

Code:
=INDIRECT("Instellingen!A"&VERGELIJKEN("inkomsten met een variabel bedrag";Instellingen!$A:$A;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan