• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naamconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een excel bestand waar ik een formule in heb met een gebiedsnaam.
Door dat er het een en ander gewijzigd was heb ik het gebied met de formules gekopieerd naar een ander tabblad en het oude tabblad verwijderd. In de formule wordt verwezen naar het gebied "Maand" en gebied "Jaar" . Deze gebieden zijn nog in het werkblad niet verplaatst en zijn nog juist. Op de een of andere manier mag ik blijkbaar een formule met een naamsverwijzing niet kopieren. Excel komt met een scherm waarin staat dat ik Ja kan kiezen als ik de namen wil gebruiken van het werkblad, maar als ik dat doe dan krijg ik als resultaat
#verwijz!
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Groetjes
Juul

Bijlagen

Naam en maand zijn gekoppeld aan het orginele werkblad
Via menu Invoegen -> naam definiëren kun je die koppeling zien.
Door naam en maand te verwijderen en vervolgens opnieuw te definiëren in het werkblad krijg je de formules ws weer kloppend.
mvg leo

Hartelijk dank voor je ereactie. Ik heb de namen verwijderd en daarna opnieuw gedefinieerd.
Helaas klopt het nog niet.

groetjes
Juul

In het voorbeeld werkt het wel, maar alleen als je bij het openen van het bestand voor doorgaan kiest.
Dus niet voor koppelingen bewerken en bv verwijderen, want dan ben je de formules kwijt.

Als ik het goed begrijp dan bevinden de te koppelen gegevens zich in een andere werkmap. In dat geval zul je daarnaar moeten verwijzen in de formule.

Nee, de te koppelen gegevens bevinden zich in het zelfde werkblad op een ander tabblad.
Ik heb de reeksnamen verwijderd en alles opnieuw gedaan maar het helpt niet.
Probleem is nog niet opgelost

groetjes
Juul

Op zich zou dat toch moeten kunnen binnen hetzelfde werkboek.
Verwijzen jaar en maand wel naar de juiste cellen? (staan ze niet op tekst)
Misschien dat de fout elders zit.
Verwijzen Ax en B$1 naar de juiste cellen?
Probeer eens om alle verwijzingen stap voor stap door getallen te vervangen totdat je de foute hebt,
ik begrijp eerlijk gezegd de formule niet helemaal, kom niet uit het dubbele minteken, plus dus,
maar daar zie ik vast iets over het hoofd.

Het zal wel te maken hebben met mijn bestand want in een ander bestand werkt het wel.

Dus ik los het maar op met een andere manier of zo.
Hartelijk dank voor jullie hulp.

Groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan