• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naamwerkblad weergeven in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloeb

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Berichten
22
Graag had ik de naam van een werkblad laten verschijnen in een cel van dat blad..
Ik heb 20 werkbladen gemaakt met elk een nummer en met deze nummer zou ik verder willen werken in enkele formules(functies).
Hoe kan ik dit doen. Liefst niet via een macro.

:rolleyes:
 
Zonder VBA is dit vrij lastig.

Waarom kan je niet de tabbladnamen inkorten?

Anyway, hier is een methode:

zie bijlage.

Laat maar weten wat je ervan vindt.

Wigi
 

Bijlagen

  • Indirect.zip
    1,3 KB · Weergaven: 498
Beste Sloeb,

't Is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar de functie:
=CEL("bestandsnaam")
geeft het gehele pad inclusief bestandsnaam en werkbladnaam.

Met een beetje puzzelen kom ik uit op:
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam");1)+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam")))

Groeten,

Richard
 
Sloeb,
Ik weet niet of het mogelijk is wat je vraagt. Er is wel een methode om het andersom te doen. Wijzig de naam in in cel A1 en de naam van de tab veranderd mee. Zie het bijgevoegde bestand. (Code ergens vandaan gehaald, weet niet meer waar)

@ Richard,
Met jouw formule krijg ik de melding #WAARDE.
 

Bijlagen

  • Proef voor bladnaam.zip
    6,2 KB · Weergaven: 483
Wigi, hertelijk bedankt , maar mijn probleem is niet opgelost door dit maar toch heb ik heeel veel gehad aan uw oplossing. Mijn andre formules worden veel eenvoudiger. Hartelijk dank.http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif
:thumb:

En Richard 1970, het werkt bijna prima. Dank u.
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam");1)+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam")))
Dit geeft alleen de naam van het werkblad wat ik nodig maar dan staat dit vermeld op alle formules.

Maw.
Op blad1 staat dan blad1 maar ook op blad 2 staat blad1.

Doe ik dubbel klik op blad 2 dan staat overal blad2.

Ik kom al dichter in de buurt.

had.http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is mij gelukt om in een cel de naam weer tegeven van het werkblad.
Ik heb namelijk de formule ""=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.ALLES("]";CEL("bestandsnaam");1)+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam")))""
gebruikt en deze via een macro gekopeerd en vervolgens speciaal geplakt (enkel de waarde) in de cel die ik wil hebben.

Bedankt:thumb:
 
sloeb zou je de vraag dan ook op opgelost willen zetten, dank je. :thumb:
 
Welke code is dit?

Sloeb,
Ik weet niet of het mogelijk is wat je vraagt. Er is wel een methode om het andersom te doen. Wijzig de naam in in cel A1 en de naam van de tab veranderd mee. Zie het bijgevoegde bestand. (Code ergens vandaan gehaald, weet niet meer waar)

@ Richard,
Met jouw formule krijg ik de melding #WAARDE.

Code ergens vandaan gehaald, weet niet meer waar

Welke code is dit en waar moet ik die invullen, dit zou voor mij de ideale oplossing zijn
 
Heb je naar de VBA-code in het bestandje van CorVerm gekeken? Die staat bij ThisWorkbook.
 
Code ergens vandaan gehaald, weet niet meer waar

Welke code is dit en waar moet ik die invullen, dit zou voor mij de ideale oplossing zijn
Een topic van 2006 nog reageren is niet nodig en niet toegestaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan