• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naar bestand kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Beste helpers,
Een korte vraag en misschien een onmogelijke vraag.
Bestaat er een mogelijkheid om één sheet met gegevens te kopieren/aan te vullen, naar een ander Excel bestand?
Dit andere Excel bestand heeft dezelfde opzet als het bestand waar de gegevens vandaan komen.

De bedoeling is dat er adressen die nieuw worden ingegeven in het eerste bestand, overgezet/aangevuld worden naar een ander bestand zodat ze bewaard blijven.
Het nieuwe bestand zou dan ook nog moeten worden gefilterd op dubbelen maar dat is van later zorg.

Met vriendelijke groet, Corania17
 
Dat kan zeker. Ga met muis staan op tabbladnaam die je wilt kopiëren (of verplaatsen), druk op rechtermuisknop, optie verplaatsen/kopiëren.

Hier kun je selecteren naar welke map het tabblad gekopieerd moet worden en waar het dan ingevoegd moet worden.
 
Beste AlexCell,
Hartelijk dank voor uw suggestie, echter kan ik niet kiezen waar de gegevens naar toe moeten worden verplaatst of gekopieerd.
Door gebruik te maken van uw plan krijg ik de vraag waar de gegevens naar toe moeten worden geschreven.
Dat kan naar dezelfde map of naar Map1 en ik kan geen andere map kiezen en ook kan ik niet aangeven waar de gegevens moeten komen.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling.
De bedoeling is dat als ik een moeder bestand open en vul met gegevens dat deze gegevens van één blad worden gekopieerd naar een ander bestand.
Daarna wordt het moederbestand verwijderd.
Bij de volgende aktie wordt een nieuw leeg moederbestand gebruikt en na invulling moeten de gegevens van dezelfde enige blad weer gekopieerd worden naar dat andere bestand. Maar gekopieerd moet eigenlijk zijn aangevuld op de gegevens van het vorige blad in het vorige bestand maar wel dezelfde naam.
Er zijn dus twee bestanden, een moeder bestand (sjabloon) en een bestand waar alle data van een blad bij worden geplaatst vanuit het moeder bestand.
Ik vertrouw er op dat het zo duidelijk genoeg is en u mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet, Corania17
 
Een voorbeeld van beide bestanden is wel zo makkelijk.
 
Beste AD1957,
Ik heb een uitgekleed moederbestand en een bestand waar de gegevens in dienen te worden aangevuld.
Als ik het voorstel probeer verdwijnt het blad Niet_leden bij toevoegen uit het Moederbestand en bij kopieren worden de gegevens overschreven in het blad Niet_leden.
De gegevens moeten dus aangevuld worden in blad Niet_leden en geen nieuw blad creeeren.
 

Bijlagen

  • moederbestand.xlsm
    166,7 KB · Weergaven: 11
  • niet_leden.xlsm
    26 KB · Weergaven: 10
Ok vergeet mijn bijdragen dan maar, de bedoeling is wat anders dan ik voor ogen had.
 
Beste AD1957,

Ja ik heb uw suggestie zo uitgevoerd.
Beide bestanden dienen open te staan.
Ik heb kopieren gebruikt dmv een vinkje en dan staat er de tekst nog of de gegevens voor Blad .... moeten worden geplaatst.
Maar de gegevens moeten in hetzelfde blad worden geplaatst onder de gegevens die er al staan van vorige akties.
De dubbelen die dan ontstaan moeten daarna worden verwijderd.
Het begint er op te lijken dat het niet mogelijk is?

Met vriendelijke groet, Corania17
 
Wanneer beide bestanden op dezelfde locatie staan.

Code:
Sub hsv()
Dim sv
sv = Sheets("niet_leden").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Value2
With Workbooks.Open(ThisWorkbook.Path & "\niet_leden.xlsm").Sheets("niet_leden")
 .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sv), UBound(sv, 2)) = sv
 .Cells(1).CurrentRegion.RemoveDuplicates 1
 .Parent.Close True
End With
End Sub

De rijen worden verwijderd indien kolom A dubbele waarden bevat.
 
Beste Harry,
Dank je voor je bericht.
Nu ik de code in het bestand heb geplaatst krijg ik de foutmelding "Door de toepassing of door object gedefinieerde fout!"
Deze foutmelding komt als de macro op regel With staat.
Moet ik in die regel iets wijzigen zodat het wel werkt.
In de bestanden die ik mee heb gestuurd werkt het wel maar in het origineel dus niet.
Het origineel kan ik helaas niet sturen.
Ik heb de macro op blad niet_leden geplaatst en later in Thisworkbook maar beide geven dezelfde foutmelding.
Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?

Met vriendelijke groet, Corania17
 
Kopieer naar bestand

Hoi Harry,
Ik heb het werkend gekregen door het moederbestand eerst op te slaan en opnieuw te openen.
Als dat is gebeurd werkt uw macro wel.

Het moederbestand is een sjabloon en dus nog niet opgeslaan.
Als alle data is opgeslagen dan pas kan de data van Niet_leden gekopieerd worden naar het bestand niet_leden.

Harry, sorry dat ik te snel reageerde en bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet, Corania17.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan