naar binnen of naar buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,

Wat is beter een fan die naar binnen blaast of een fan die naar buiten blaast. Ik heb er 1 achterin en die blaast naar binnen. Mijn harde schijven (2 stuks) worden bloed heet!!!!!!! Brand me er bijna aan!!

Wat kan ik het beste doen?

Kompas

Vreemd, bij mij blaast de standaard fan naar buiten (zijkant kast). Het beste lijkt me trouwens op 2 fan's te hebben, 1 die naar buiten blaast en daartegenover een die aanzuigt. Wel even knutselen dus, maar vast de moeite waard.

Het lijkt me dat het beter is als de fan achter in de case naar buiten blaast. Dan voer je namelijk de warme lucht in je pc af.

Ja maar mijn pc staat in een kastje (zelf gebouwd) En die is helemaal dicht!!!!! Bovenop het kastje heb ik een fan die naar buiten blaast! Ik wil nou dus in mijn pc bovenop een fan maken die naar boven (BUITEN) blaast en achterin de fan laten die naar binnen blaast en sluit het hele zaakje gewoon aan op de HDD voeding!
Als de pc erg warm wordt kan ik de achterkant van het kast weg draaien!

Dit heb ik net bedacht weet dus nog niet of het gaat werken!

Ik denk dat daar ook een deel van je probleem vandaan komt. Als de enige opening in je kast die van de fan is, komt er dus weinig of geen koele lucht in je kast. Wellicht kun je dan onderin je kast, dicht bij je HD's, een aantal sleuven frezen zodat daar koele lucht door naar binnen kan. Dan kun je 2 fan's gebruiken om de warme lucht af te voeren (naar buiten blazen)
Wat een vriend van me gedaan heeft is een heatsink (gebogen plaat metaal) op z'n HD's vastschroeven zodat de warmte snel afgevoerd wordt en vlak boven die heatsink heeft hij een grote fan gemonteerd die de warme lucht naar buiten blaast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan