naar bios setup toe duurt 15 minuten en alles gaat heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton250

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2014
Hallo

Ik heb een bios setup probleem
het is een SIS661FX Moederboard met een 2.4 ghz intel cpu en 2 gb ram
als ik alles loskoppel dan nog steeds duurt het heel lang , nu 45 minuten
dat mijn setup getoond wordt en daar gaat ook alles in slowmotion
naar mijn setup toe duurt nu ongeveer 45 minuten en veranderingen gaan heel traag
als ik dan de veranderingen opslaat zodat hij verder kan starten dan
gebeurt er helemaal niets meer , en na heel lang wachten dan gaat hij weer naar
het beginscherm toe dat zijn dan de computergegevens
ik heb ook diverse malen clear cmos gedaan
is het mogelijk dat een virus zelfs de bios kan beschadigen en zoja wat is daar aan te doen
gaarne uw advies
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het mij verstandig om terug te gaan naar de BIOS-versie zoals die eerst was en alles nog goed werkte.
Overigens is er de gouden regel voor BIOS-sen: nooit upgraden als dat niet absoluut noodzakelijk is. Als alles goed loopt, waarom dan veranderen?

Hoi,

Al een bios reset overwogen maar dit nog niet meegemaakt zo lang. Hopen dat hij nog terug kan even op mijn voorganger gereageerd;)

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het mij verstandig om terug te gaan naar de BIOS-versie zoals die eerst was en alles nog goed werkte.
Overigens is er de gouden regel voor BIOS-sen: nooit upgraden als dat niet absoluut noodzakelijk is. Als alles goed loopt, waarom dan veranderen?

ik heb niets veranderd , alleen de volgende dag had ik dit probleem , hij heeft meerdere uren nodig om naar windows te gaan
en als het bijna zover is dan gaat hij weer terug naar het beginscherm om hardware te zoeken , vreemd allemaal , dit heb ik nooit meegemaakt

Hoi,

Al een bios reset overwogen maar dit nog niet meegemaakt zo lang. Hopen dat hij nog terug kan even op mijn voorganger gereageerd;)

dat heb ik gedaan , maar hij blijft heel traag weer opstarten , hij wil windows na 3-4 uur opstarten maar dat lukt niet
en dan krijg ik weer het beginscherm te zien , ook naar de setup is een drama dat duurt nu meer dan 1 uur

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Koppel de hdd eens los kan je dan wel snel in de bios komen?

Zie net dat je vandaag voor eerst ben daarom Welkom op Helpmij. nl :thumb: en heb je twee berichten even samengevoegd

Laatst bewerkt:
Als er niets veranderd is in de bios, dan is het waarschijnlijk een hardwareprobleem.
1-Kijk eens in het windows Hardwareoverzicht (Apparaatbeheer) of er hardware is die niet goed functioneert.
2- kijk in de windows logboeken of daar melding gemaakt wordt van fouten
3-koppel alles los dat aangesloten staat op de pc (usb-apparaten/sticks, TV op vidoekaart, printer, etc. etc)

pc supertraag , werkt niet meer naar windows toe

dank je voor je reactie

ja ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt
ook als ik alles loskoppel kom ik na 1 uur pas in de setup terecht , wat een drama zeg

Hoi,

Ook geheugen eruit en op 1 latje gedraaid als je tenminste meerdere reepjes hebt

Hoi,

Ook geheugen eruit en op 1 latje gedraaid als je tenminste meerdere reepjes hebt

dat zal ik proberen er zitten 2 geheugenbanken op dit moederboard SIS661FX met een intel pentium 2.4 ghz cpu
hij heeft nu 2 x 1 gb , bedankt voor je reactie

Zit er een interne cardreader in en die ook losgekoppeld?

nee die heeft hij niet , als ik alles loskoppel dan blijft het probleem aanwezig
ik heb wat meer gegevens toegevoegd over mijn computer
bedankt voor je hulp , ik hoop dat u of anderen mij kunnen helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan