naar deel van distributielijst sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Ik kreeg net een vraag van een vriend van mij die een restaurant heeft en aan al zijn klanten de menu stuurt.
Al deze klanten staan in een distributielijst, maar toen hij daarnet de menu wilde doorsturen kreeg hij een bericht dat er naar een deel niet kon verstuurd worden "too many recipients". Hij heeft ontdekt dat er naar de mensen vanaf de letter "r" in de lijst geen mail is verstuurd. Hoe kan hij dit deel (vanaf de r) uit de distributielijst halen (en voorlopig in een andere distributielijst ofzo plakken)? Of hoe kan hij gewoon enkel naar deze mensen sturen, zonder de addressen één voor één te moeten ingeven, want het zijn er vrij veel!

Alvast bedankt!

Hoi,

Klik op de naam van de distributielijst.
Kies menu: Bewerken > Kopieren
Kies menu: Bewerken > Plakken

Je hebt nu twee distributie lijsten met dezelfde naam.

Hernoem de eerste in bijv 'Klanten A-Q' en verwijder daaruit alle klanten vanaf de letter R.
Hernoem de gekopieerde in bijv 'Klanten R-Z' en verwijder daaruit alle klanten tot de letter R.

Hij hoeft nu slechts twee ipv eenmaal het menu te verzenden, zonder al te veel rompslomp.

Zoiets?

euhm, ik weet ni welke versie van adresboek/outlook jij gebruikt, maar bij mijn versie gaat copy en past niet (had ik trouwens al geprobeert voor ik de vraag stelde) dus volgens mij zallet op een andere manier moeten...

Heb het toegepast in Outlook2003, maar in 2000 werkte het ook ..... voor zover ik weet.
Mogelijk dat iemand die dit leest en jou versie (welke?) heeft, dit eens kan uitproberen.

ik heb ook 2003 :rolleyes:
maar als ik een contactpersoon selecteer kan ik deze niet kopieren (functie in menu ziet grijs)
suggesties?

Kies eens voor de weergave 'adreskaartjes' en klik dan op het titelbalkje.
Vervolgens weer op het menu Bewerken > Kopiëren en dan weer Bewerken > Plakken ....
Dat geldt ook voor distributielijsten
Moet lukken, weet niet wat je fout doet.

ah, jij werkt in "contacts", ik had het over het adresboek da jij bekomt als je gaat naar "tools"-->"adress book"
een totaal ander adresboek precies, want de contactpersonen van "contacts" staan niet in "adress book"

weet iemand mss hoe ik ze van het adress book naar deze contacts krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan