Naar draadloos zonder grote veranderingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoi,

Ik heb via Telfort een Zyxel (grijze) modem (P-2602H-D1A). Deze modem is, zover ik weet, niet draadloos. Alles (2 pc's, telefoon, xbox, wii) staat aangesloten op deze modem.

Omdat ik een tablet heb aangeschaft wil ik graag via mijn tablet draadloos in huis internetten.

De vraag is hoe ik dit het makkelijkst doe zonder dat ik alles moet aanpassen. Ik heb namelijk weinig kaas gegeten van dhcp, subnet, IP's dit zus en zo.. :) Daarnaast heb ik een aantal poorten opengezet voor xbox live wat nu prima werkt en dit wil ik graag zo laten.

Kan ik de modem vervangen door een modem/router die bekabeling aankan maar tegelijkertijd ook draadloos is voor mijn tablet? Zoja, is er een voorkeur/eis?

Of voldoet een wireless usb adapter?

Als je al draadloos kan internetten, wat zou dan het probleem moeten zijn?

Je kan je modem vervangen door een draadloos modem/router. Je kan ook een draadloos access point aansluiten. Wireless usb adapter werkt niet.

Hoiii,

Dus ik kan mijn huidige modem (bekabeld) vervangen door een modem die ook WIFI is?

Hieronder mijn huidige situatie:

Hoofdpunt ---------MODEM---- telefoonlijn en 4 poorten. (PC1, PC2, Xbox, Wii)

De bedoeling is dat bovenstaande ongewijzigd blijft en dat ik via mijn tablet draadloos in en rond mijn huis kan internetten. Het probleem dat ik nu heb, is dat mijn modem niet WIFI is.

Kan ik nu simpelweg een nieuwe draadloze router aan poort 1 hangen en vervolgens PC1 aan mijn nieuwe router??

Moet ik dan PC2, xbox en wii ook aan de nieuwe draadloze router hangen of kunnen die blijven zitten in de modem?

En het belangrijkste: Blijft mijn toegang tot internet bestaan en geeft het verder geen conflicten dat er 2 modems/routers in huis staan.

OF dat ik bijv niet meer op xbox live komt omdat hij geen verbinding kan maken?

Als het goed is, zou het geen problemen moeten geven op de manier die je zegt: aansluiting>modem>pc1,2,xbox +wifi router>wii of andere apparaten.

Als het goed is, zou het geen problemen moeten geven op de manier die je zegt: aansluiting>modem>pc1,2,xbox +wifi router>wii of andere apparaten.

Krijg ik dan geen problemen met me pc1,2 en xbox omdat deze VOOR het acces point staat. (De Wii achter de acces point).

En het toevoegen van een vast ip adres voor mijn AP, is dat noodzakelijk en lastig?

Je moet wel een draadloos routertje kopen die ook telefonie kan. Meesatal is het VoIP. Anders hang je gewoon via netwerkkabel een draadloos toegangspunt aan.

@lutz: hoeft niet perse. Als het goed is kan je gewoon alles zo laten en 1 (bijv de wii) op de router zetten.

Linksys Wireless-G Broadband Router (WRT54GL)

Is dit een optie voor mijn situatie? (60 eurie)

Ja!, die heb ik ook. Voor €49.99 bij ALTERNATE.NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan