• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naar getal zoeken in cel en kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

aroijmans

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2013
Berichten
10
Hallo,
heb zo'n 1000 gegevens zoals onderstaande.

2126221677//NAME/Meneer xx/REMI/Dagreis 372 ,woonplaats nergens,Opstapplaats weetikniet, tel 061111111 15004/EREF/NOTPROVIDED

nu wil ik graag het getal tussen 100 en 100.000 gekopieerd hebben naar een andere cel in dit geval 15004.
kan ik hier voor een tip krijgen?
bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
is de opbouw van elke regel hetzelfde?
 
neen helaas er zin diverse mogelijkheden het enigste vast gegeven is dat het getal tussen 100 en 100.000 ligt.
de aangeleverde gegevens zijn door mij aangepast, dus fictief.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je toch iets van een voorbeeldbestandje moeten maken met de mogelijkheden, zodat (hopelijk) een bruikbaar antwoord krijgt.

Wil je wel de gegevens anonimiseren. Want het is niet zo netjes om namen en telefoonnummers van klanten (neem ik aan) zo op een forum te plaatsen. Let dan wel op dat de opmaak van de regel hetzelfde blijft (spaties, punt en andere leestekens)
 
ik heb een UDF gevonden en ietsje aangepast zodat het een getal van 3 tot max 6 cijfers geeft:

Code:
Public Function ExtractDigits(Alphanumeric As String)
Dim StringLenght As Long
Dim CurrentCharacter As String
Dim NewString As String
Dim NumberCounter As Long
Dim TempString As String
Dim r As Integer

For DigitLength = 3 To 6
StringLenght = Len(Alphanumeric)
For r = 1 To StringLenght
    CurrentCharacter = Mid(Alphanumeric, r, 1)
    If IsNumeric(CurrentCharacter) Then
        NumberCounter = NumberCounter + 1
        TempString = TempString & CurrentCharacter
        If NumberCounter = DigitLength Then
            If (Not IsNumeric(Mid(Alphanumeric, r + 1, 1))) Then
                If NewString = "" Then
                    NewString = TempString
                Else
                NewString = NewString & ";" & TempString
                End If
            End If
        End If
    End If
    If Not IsNumeric(CurrentCharacter) Then
        NumberCounter = 0
        TempString = ""
    End If
Next
Next
ExtractDigits = NewString
End Function
 

Bijlagen

  • cijferreeks zoeken.xlsm
    15,6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Hallo zeg dat is geweldig maar heb nog nooit met macro's gewerkt dus dit is een beetje overweldigend voor mij. Bij voorbaat dank zal kijken wat ik er mee doen kan.
mvgr Arnold
 
deze manier van werken is nieuw voor mij.

Het is niet verboden in andere vragen te kijken en te zien hoe mensen het maken en plaatsen van een voorbeeldbestand daar hebben aangepakt.

Het is zinloos een bestand te plaatsen met dezelfde gegevens die je al in je eerste vraag zette, vorral omdat je aangaf dat er grote variatie is.
Jou is gevraagd die grote variatie in een voorbeeldbestand te illustreren.
Dat heb je niet gedaan. Verwacht dan ook geen antwoord waarmee je wat kunt.
 
Je hebt volledig gelijk. mijn excuses, ik heb daarom al een correctie van mijn vraag geplaatst. nogmaals bednkt voor je reactie.
 
Wat snb bedoeld is dat je in het voorbeeldbestand de meerdere mogelijkheden moet weergeven hoe jij de gegevens krijgt aangeleverd.

Het heeft geen enkele zin (voor ons en voor jou) om op basis van deze ene regel een methode/formule te maken. Je hebt namelijk zelf aangegeven dat er verschillen zijn hoe de gegevens zijn gepresenteerd.
 
Eigenlijk moest je eerst nog een voorbeeld bestand plaatsen.
Maar hier een Formule op basis van 1 voorbeeld regel.
PHP:
=TRIM(RIGHT(SUBSTITUTE(LEFT(A1;FIND("/EREF";A1)-1);" ";REPT(" ";100));100))

of in NL

PHP:
=SPATIES.WISSEN(RECHTS(SUBSTITUEREN(LINKS(A1;VIND.ALLES("/EREF";A1)-1);" ";HERHALING(" ";100));100))


Lambert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan