Naar meerdere emails sturen per lijn bij automatisch email

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvfrenk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Ik heb een Excel lijst met emails en een word bestand met de email.
Ik gebruik dan de mail merge.
Ik heb soms per klant meerdere emaildressen waar ik iets naar toe moet sturen.
Het lukt mij (zie excel)Bekijk bijlage Mail helpmij.xlsx alleen om iets naar klant D te sturen, omdat dit slechts een email is.
Als er meerdere emailadressen staan in de regel, lukt het niet.
Ik heb de volgende interpunctie gebruikt: , ; &
Ook de emailadressen in outlook geplakt en vervolgens weer teruggeplakt, maar het lukt niet

Heeft iemand een oplossing? Graag even de emailadressen achterelkaar uittypen! Alvast bedankt voor de moeite!

Volgens diverse forums (fora?) gaat dat zo niet lukken, ook al zegt Microsoft dat het wél kan. En geven ze zelfs aan dat je de komma moet vervangen door een puntkomma. In jouw voorbeeldje gebruik je beide scheidingstekens in dezelfde cel en dat gaat uiteraard sowieso niet werken. Maar zoals gezegd: de optie doet het echt niet. Een tip die ik tegenkwam: maak in Outlook een groep aan voor de personen met meerdere adressen. En verwijs in je Excel bestand naar de distributielijst, en niet naar de emailadressen. Word (eigenlijk Outlook) haalt de adressen dan zelf op uit de distributielijst.
Andere optie: doe de hele samenvoeging met VBA. Dan kan je de adressen wél correct uitlezen.

Bedankt voor jouw reactie!
Nee een komma en een puntkomma was sowieso een foutje in mijn bestand:)
Ik kan in mijn excel bij de opties de mail niet toevoegen aan de main tabs. Dat is opgelegd door het bedrijf. Hoe kan ik dan naar een distribielijst verwijzen met Excel?

Ik ben sinds een paar maanden pas in aanraking gekomen met VBA, maar hoe zie jij dat dan voor je?
Thanks!

Wat ik begrepen heb van de truc met de groepen is dat je die groepsnaam gewoon kunt aanroepen. I.p.v. het email adres zet je dan de naam van de groep in het email veld; Outlook zoekt dan zelf de adressen erbij. For what it's worth... Als het bedrijf allerlei restricties hanteert, vraag ik me af of je wél macro's mag maken. Ron de Bruin heeft veel pagina's volgeschreven over mailen vanuit Excel. Zoals de bijgaande link. Kijk eens of daar wat tussen zit, zou ik zeggen!

Aah dat is wel een goede ja!
Ik zal het ook wel even checken bij Ron. Bedankt voor jouw hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan