naar specifiek tabblad in formulier gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donvespa

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Berichten
21
Hallo

Ik heb een formulier met meerdere tabbladen gemaakt. Ik heb in één specifiek tabblad nu met een knop een link naar een ander formulier gemaakt. als de knop wordt aangeklikt sluit het basisformulier, zodat dit formulier weer wordt geopend en alle berekeningen worden uitgevoerd als ik in het gelinkte formulier klik op opslaan en sluiten (ook een knop die ik heb gemaakt). De VBA code ziet er als volgt uit:

Private Sub Knop5_Click()
On Error GoTo Err_Knop5_Click

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "FormVoorstellingenTabbladen"

stLinkCriteria = "[ID]=" & Me![ID]
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

stDocNaam = "Formfacturen12204"
DoCmd.Close acForm, stDocNaam

Exit_Knop5_Click:
Exit Sub

Err_Knop5_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop5_Click

End Sub

Nu zou ik willen dat onmliddellijk het tabblad Resultaat wordt geopend in "FormvoorstellingenTabbladen"

Alvast bedankt!
 
Om te beginnen: zou je de volgende keer (mag ook met terugwerkende kracht ;) ) je code willen opmaken met de CODE tag? Dat leest wat overzichtelijker..

Code:
    stLinkCriteria = "[ID]=" & Me![ID]
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
    Me.tabFormulieren.Pages("Resultaat").SetFocus
 
lukt niet

Sorry Ik wist niet dat zoiets als codetag bestond.

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet, ik krijg de volgende foutmelding:

"Compileerfout: kan de methode of het gegeenslid niet vinden" vervolgens wordt verwezen naar de formulering .tabformulieren
 
tabFormulieren is ook de naam die ik gebruikt heb in mijn formulier. Die zul je moeten vervangen door de naam van je eigen tabControl. Zie <Eigenschappen> , tabblad <Overig>, <Naam>.
 
Sorry ik vind het nog niet

Bedoel je dan de naam van het tabblad (Resultaat?) of de naam van het formulier?
 
Als je een tabcontrol invoegt, krijgt-ie een naam. De standaardnaam is iets als: [TabbestEl4]. Op de tabcontrol maak je pagina's. Die krijgen uiteraard ook een naam, bijv. [Pagina2]. Als je netjes werkt, en dat doen we uiteraard allemaal ;) , dan geef je die objecten een herkenbare naam. Mijn tabcontrol heet dus tabFormulieren, en de pagina's bijvoorbeeld [Administratie], en [Foto's]. In VBA verwijs je vervolgens naar een paginanaam als je die wilt activeren, of als je de opmaak o.i.d. wilt aanpassen. Je moet dus de control zelf selecteren, niet een pagina om de naam te achterhalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan