• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naar VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Beste alle,

kan ik met een routine naar de VBA.
dus niet VIA F11, want dat werkt nu niet.

Ik wil eigenlijk via een eigen menu in de VBA komen.

thanks

Voor jullie meedenken.

Ronald

klopt het is <alt>+<F11> en ook hier is alleen de vraag of het technisch kan.
Ik vraag geen oplossing. Als je weet dat het kan dan ga ik ermee verder.
als ik dan iets heb meld ik me weer.

Kan ook proberen van Excel een vliegtuig te maken maar dat zal nooit lukken....

Bestand-Opties-Lint Aanpassen vinkje bij Ontwikkelaars Opslaan.

Bij het maken van een vliegtuig komt iets meer code kijken dan jij voor je vraag nodig hebt ;)

Vrees dat je helemaal gelijk hebt Edmoor :)

@Mvdvlist je oplossing heb ik ook aan gedacht maar vind het fraaier om niet 'ontwikkelaars' te gebruiken.

Liefst gebruik ik niets vanuit Excel zelf.

Liefst gebruik ik niets vanuit Excel zelf.
Je koopt een huis, maar gebruikt liever niet de voordeur van dat huis? Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.... Natuurlijk kun je zelf een menu maken, en daar opdrachten in hangen. Of een eigen knoppenbalk aanpassing doen, en daar de knoppen (waaronder je VBA knop) inzetten. Waarom je dat zou doen is dan weer een raadsel, want wat maakt het uit in welk menu of tabblad een knop zit? Je kunt, wat je ook verzint, niet om Excel heen om je ‘probleem’ op te lossen.

Alt+F8, routine aanklikken, bewerken klikken? F5, naam van routine intikken, OK drukken?

Allemaal interessante bijdragen, maar misschien toch even terug naar de originele vraag:
kan ik met een routine naar de VBA

Daar heb je welgeteld één instructie voor nodig:
Code:
Application.VBE.MainWindow.Visible = True

Dat werkt alleen als je programmatic access to VBAProject aangevinkt hebt staan.

@ JKpieterse, kun je me vertellen waar ik dat mag aanvinken?

Ik heb gezocht maar kan het niet vinden.
Hier wordt nog Excel 2010 gebruikt.

Thanks,

Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan