naar widows vista zonder verlies van progamma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

haveacoke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
bestaat er een manier zodat ik kan overschakelen naar vista, zonder mijn geinstalleerde progamma's te verliezen ?

Nee, dit gaat helaas niet op.
Je maakt een clean instal van je windows, je bent dus alles kwijt en zal je opnieuw moeten installeren.
Tip: Als alles geinstalleerd is wat je nodig hebt en het werkt goed, maak dan een image met bv ghost.
Zo kan je je volledige installatie met alle software die je had in een keer terugzetten.
Let op dit werkt niet als je van OS veranderd.

Dat is nieuw dan.....

Sinds wanneer kan XP niet meer geupgrade worden naar Vista???

http://www.vistainfo.nl/installatie_via_upgrade.html

Ben niet van deze optie uitgegaan. Ook dan heb je namelijk niet de garantie dat al je onder xp geinstalleerde software dan gaat werken. De vraag is dan; wat is beter? Een clean instal of de upgrade? En dan heb je nog het nadeel dat je geen support meer hebt tot aan vista met sp1. Dan lijkt mij een clean instal de beste optie.
In die link wordt ook al aangegeven dat het niet aan te raden is in geval van de topicstarter.
Upgraden van xp naar vista is wel mogelijk maar pas aan te raden na een redelijk verse instal van xp.
Ook nog eens afhankelijk van welke versie xp naar welke versie van vista.
Dit gaat dus niet op naar aanleiding van de gestelde vraag.
Desalniettemin, een goede link mrmusic, die ga ik bewaren.:thumb:

De vraag van TS was niet: wat is beter.

De vraag was: is er een manier om...

sorry, had een beetje weinig informatie gegeven. heb windows 7 32-bit. maar wil graag 64bit, anders kan ik niets met 6gb ram doen). maar ik kwam ineens op het idee om windows 7 64-bit te downloaden. zou ik dan alles nog kunnen behouden ?

Upgraden van 32-bits naar 64-bits kan NOOIT, op geen enkele manier.

Betekent altijd een nieuwe schone installatie

Nee, dit gaat helaas niet op.
Je maakt een clean instal van je windows, je bent dus alles kwijt en zal je opnieuw moeten installeren.
Tip: Als alles geinstalleerd is wat je nodig hebt en het werkt goed, maak dan een image met bv ghost.
Zo kan je je volledige installatie met alle software die je had in een keer terugzetten.
Let op dit werkt niet als je van OS veranderd.

en hoe gaat dit precies ? ik bedoel. gaat dan alles gewoon terug zoals het was met 32-bit ?
zou echt wel een oplossing zijn anders:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan