• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naar wijzigende celpositie springen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RudyBx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo,

ik heb een alfabetische lijst en die wordt steeds langer door toevoeging van nieuwe data. Nu zou ik hyperlinks met het alfabet willen maken zodat bij klikken naar de correcte positie in de lijst wordt gesprongen. Zo dus: ik maak 26 hyperlinks A tot Z en plaats die in het niet-scrollend gedeelte vh werkblad. En ik maak 26 rijen waar de letters vh alfabet in kolom A staan. Als ik dan bv. op de "E" klik, ga ik naar de cel waar de "E" staat en dus de entries met een E er achter. Dat is allemaal geen probleem. Het probleem is, dat bij toevoeging van nieuwe data, de lijst opnieuw alfabetisch moet gerangschikt worden (liefst met de A->Z knop). En dat nu de "E" (en natuurlijk ook alle andere letters, met uitzondering vd "A") niet meer op de oude celpositie staat. Dus kloppen de hyperlinks niet meer. Weet iemand een oplossing of een totaal andere manier om in een veranderende lijst te kunnen springen? Elke letter een eigen werkblad geven is GEEN optie. Alles moet in 1 lijst staan.

Ik heb iets in elkaar gestoken voor u, zonder hyperlinks maar met dezelfde werking.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi, da's knap én snel. 1 zaak wel: de letters kunnen niet allemaal naast elkaar staan, want dan wordt het blad te breed. Dus ze staan bij mij in de cellen 'H1 tot R1' en 'H2 tot R2' en 'H3 tot K3'. Wat is de syntax om de range dan aan te passen? Ik had dit If Intersect(Target, Range("H1:R1";"H2:R2";"H3:K3")) Is Nothing Then Exit Sub. Maar dat werkt niet. Van VBA heb ik geen kaas gegeten...

Ik heb het alfabet een naam gegeven 'alfabet' -origineel hé-

Heb de intersect ook aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey Cobbe, heb de VBA code gekopiëerd naar mijn werkmap en de letters ook 'alfabet' genoemd, maar bij klikken op een letter wordt er niet gesprongen. Macro's staan ingeschakeld etc..... Jouw werkblad werkt wel hier.

edit:

heb mijn data dan maar naar jouw werkblad gekopiëerd. Werkt prima. Nen dikke merci.

Laatst bewerkt:
Rudy,

had je de code wel achter een werkblad gezet? Of in een module?
In het laatste geval gaat het niet werken, in het eerste wel....zoals je merkt aan het bestand van Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan