Naast ADSL komt andere verbinding, en internet etc werkt niet meet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesperoooo

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
Berichten
18
Ik heb nu al een paar dagen een probleem. Ik heb namelijk een Planet internet ADSL verbinding en windows xp. Maar als ik nu een tijd iets op mijn pc doe of de pc aan laat staan dan verschijnt er een gewone internet gateway. Als ik dan msn en internet afsluit dan doen ze het vervolgens niet meer. Systeemherstel werkt niet, ik kan de verbinding niet verwijderen, maar als ik mijn pc opnieuw opstart doet internet het weer voor een tijdje. Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Iemand suggesties? Alvast bedankt.
 
Kun je een screenprint maken van de afbeelding ?

Geef svp ook eens een uitdraai van ipconfig /all en plaats die even op het forum.
 
Sorry, maar ik snap niet wat je bedoelt. Een screenprint van de verbindingen? En ipconfig / all, ik neem aan dat ik dat bij uitvoeren moet doen. Er verschijnt en verdwijnt dan vervolgens heel snel een ms dos schermpje.
 
Never mind.

Wat is dan bij jou een internet gateway ?
 
De ene keer kan ik gewoon op internetten de andere keer niet. Normaal gesproken zijn er bij netwerkverbindingen alleen LAN en een 1349 verbinding.
Soms is er echter een normale, langzame internet verbinding(internet gateway staat erboven).
Hierna doet meestal internet het niet meer, maar soms ook weer wel, ik weet het erg vaag allemaal.
 
Geef dan eens een uitdraai van het dos commando ipconfig /all als je niet op internet kunt.
 
De uitrdaai van ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Jesper
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-76-83-FD-BC
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 8 juli 2005 23:51:56
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 9 juli 2005 1:51:56
 
Met die uitdraai is mi helemaal niks mis.Het zou dus toch ergens anders moeten zitten.Krijg je ook een foutboodschap als je niet op internet kunt ?
 
Ik krijg geen foutbericht, alleen dat de pagina niet kan worden gevonden omdat er geen verbinding is.
 
Jawel, maar die heb ik ook al even uitgeschakeld om te kijken wat er zou gebeuren, maar het helpt niet.:(
 
Ook geen Spyware of virussen op je computer ?

Werk je met een proxy ?

Gek,want je hebt gewoon verbinding met internet als ik uit ga van je uitdraai.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan