• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naast gevallideerde lijst ook alle waarden toestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJ de zeeuw

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Ik heb in een bestand om project administratie verschillende validaties lopen.

een kolom van leveranciers, als ik in die kolom Leverancier A kies kan ik in kolom materieel het materieel van leverancieer A automatisch uit een lijstje kiezen (met daaraan gelinkt weer de bestuurder tarieven enz.) de data van de machines haalt hij op uit een extern bronbestand.

Nu gebeurd het ook wel eens dat er een nieuwe machine is of een machine die incidenteel gebruikt word en niet in de brongegevens voorkomt.

Alleen als ik die machine dan handmatig invoer geeft hij aan dat "De waarde die u hebt ingevoerd is ongeldig. Een gebruiker heeft de waarden beperkt die in deze cel kunnen worden ingevoerd."

Dit heeft te maken met de ingevulde gegevens van de validatie van die cel, namelijk ; toestaan= lijst en de bron = =INDIRECT(SUBSTITUEREN(E10;" ";"_"))

Is het mogelijk dit zo aan te passen dat hij ook andere waarden toelaat naast de waarden uit de gevalideerde lijst zonder handmatig de vallidatie aan te passen in het toestaan van alle waarden?

Gr. Jan

De facto komt het dan toch neer op het kunnen invoeren van alle waarden? Anders ga je een nieuwe machine niet kunnen invoeren.

Als je naar valideren gaat dan zie je 3 tabbladen. De 3e heet "foutmelding". Hier heb je 3 opties, nl: Stoppen, Waarschuwing en Info. Kies hier (ipv stoppen) voor waarschuwing.

Als je naar valideren gaat dan zie je 3 tabbladen. De 3e heet "foutmelding". Hier heb je 3 opties, nl: Stoppen, Waarschuwing en Info. Kies hier (ipv stoppen) voor waarschuwing.

Idd op deze manier is het opgelost! Enige wat er wel moet gebeuren is bij de waarschuwing ja klikken, maar dat is snel te doen en geeft alleen maar extra aan dat je afwijkt van de normale waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan