Naast Windows 7 ook XP samen .

Status
Niet open voor verdere reacties.

westcoastam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Vraag:
Is het mogelijk om in mijn laptop waar Windows 7 op staat-
Ook een tweede besturing systeem er bij te zetten?
En dan bedoel ik natuurlijk Windows XP
reden ik ben zendamateur , in dat wereldje loopt men hopeloos achter met de software .
voor vista of seven is er haast niets .
Vr Gr Vincent.

Welke versie van windows 7 heb je?

Er bestaat namelijk een xp mode in windows 7.

Greetzz,
Timo

Welke versie van windows 7 heb je?

Er bestaat namelijk een xp mode in windows 7.

Greetzz,
Timo

Ik heb Windows 7 Home premium
Als het met XPmode gaat ben ik gered ! ik zou alleen niet weten hoe .
mv.gr. Vincent

Werkt perfect !!

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Edit: Je hebt HP zie ik, dat gaat niet werken dan helaas.

Je zal dan een partitie moeten maken en daar XP opzetten maar dan krijg je problemen met de bootmanager wat eventueel opgelost kan worden met EasyBCD ( na ingelicht te zijn door Harry ) maar zeker is dit niet.
Ik ga ervan uit dat dat wel moet lukken maar wellicht kan iemand hier 100 % duidelijkheid over geven.

Laatst bewerkt:
Werkt perfect !!

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Edit: Je hebt HP zie ik, dat gaat niet werken dan helaas.

Je zal dan een partitie moeten maken en daar XP opzetten maar dan krijg je problemen met de bootmanager wat eventueel opgelost kan worden met EasyBCD ( na ingelicht te zijn door Harry ) maar zeker is dit niet.
Ik ga ervan uit dat dat wel moet lukken maar wellicht kan iemand hier 100 % duidelijkheid over geven.

Klopt,

Windows 7 home premium ondersteund geen xp mode. Dan zul je toch een apparte partitie moeten maken en daar xp op installeren. Je kan dan alleen geen windows 7 meer opstarten. Je moet dan op xp easyBCD installeren en aangeven waar windows 7 staat. Als je dat hebt gedaan kun je normaal gewoon tussen windows 7 en xp wisselen.

Lukt het trouwens echt niet om het op windows 7 te runnen? ik heb namelijk games en programma's die niet op xp en vista runnen, maar wel weer op 7.

Greetzz,
Timo

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, het gaat om vaak oudere software , Soms nog Windows 95 of 98 waarbij ik met XP geen problemen had , de meeste software is niet verder ontwikkeld naar nieuwere versies
sommige wel die heb ik gewoon opnieuw gedownload .

Overigens ben ik begonnen met het aanmaken van een virtuele harde schijf om eventueel XP op te installeren in combinatie met bxd , maar nu loop ik weer tegen het volgende probleem :
De aangemaakte partitie 250 gb en zodra ik het VHD bestand gekoppeld heb ziet alles er normaal uit : ,,NFTS , Primaire partitie , In orde,,
echter als ik de computer afsluit en weer opstart dan is de virtuele schijf niet meer te vinden , als ik hem dan weer koppel is ie weer terug , heb ik iets verkeerd gedaan of is dit een bug van Windows Seven. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan