• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nacht toeslag 20%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadiacamari17

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2021
Hoi

Ik heb een formule nodig voor Excel ik moet namelijk in mijn rooster die ook factuur is 20% toeslag berekenen over gewerkte uren.
tussen 23:00 en 07:00 he ik recht op 20% meer.
ik heb via google wat gevonden en dat is namelijk

=ALS($H5<$G5;MAX(0;MIN(L$3;1)-MAX(K$3;$G5))+MAX(0;MIN(L$3;$H5)-MAX(K$3;0));MAX(0;MIN(L$3;$H5)-MAX(K$3;$H5)))

G5 is begintijd H5 is eind tijd
K3 is 00:00 en L3 is dan 07:00

en dat moet x mij uurloon die in J5 zit.

als ik K3 verander naar 23:00 komt alles op 0. wat doe ik fout? kan iemand mij helpen?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
In I2:

PHP:
=MOD(1+H2-G2;1)+0,2*(MOD(1+MIN(H2;7/24);1)+MIN(1-G2;1/24))*(G2>H2)

Volgens mij is dit een correcte manier om je toeslag te berekenen
Code:
=ALS(H5<G5;(H5+1-G5)*24*J5*0,2;0)

En dit is genoeg voor je totaal:
Code:
=ALS(H5<G5;(H5+1-G5)*24*J5+K5;(H5-G5)*24*J5)

En ik zie dat je redelijk nieuw bent hier, dus dan is het onvermijdelijk dat je niet goed op het scherm kijkt hoe je antwoord moet geven. En dus gebruik je de onmogelijke QUOTE knop (wanneer wordt die eens een keer verwijderd?) om te antwoorden. NIET DOEN :). Gebruik het fantastische tekstvak <Snel reageren>, of de net zo mooie (en grote) knop <Reageer op bericht>. De QUOTE knop is een antwoordknop. :)

Volgens mij is dit een correcte manier om je toeslag te berekenen
Code:
=ALS(H5<G5;(H5+1-G5)*24*J5*0,2;0)

En dit is genoeg voor je totaal:
Code:
=ALS(H5<G5;(H5+1-G5)*24*J5+K5;(H5-G5)*24*J5)

En ik zie dat je redelijk nieuw bent hier, dus dan is het onvermijdelijk dat je niet goed op het scherm kijkt hoe je antwoord moet geven. En dus gebruik je de onmogelijke QUOTE knop (wanneer wordt die eens een keer verwijderd?) om te antwoorden. NIET DOEN :). Gebruik het fantastische tekstvak <Snel reageren>, of de net zo mooie (en grote) knop <Reageer op bericht>. De QUOTE knop is een antwoordknop. :)

Bedankt voor je tijd maar het is nog steeds niet gelukt en bedankt voor je tip, ik ben echt nieuw

En waarom gebruik je nog steeds de QUOTE knop?

Quote Knop.jpg

Hier je uitwerking.

Bijlagen

@OctaFisch
Jij rekent 20% over het totaal aantal uren.
Rij zeven 19:00-23:00 4x15 = 60 23:00-05:00 6x15 = 90
Over die zes uur (90) 20% extra is 18 dan krijg je 60 + 90 + 18 =168 en geen 180

Ik reken 20% over de nachturen, vanaf 23:00. Klopt, ik duw alleen in de goede richting. TS kan denk ik dan zelf wel de ondergrens berekenen. 't Is tenslotte HelpMij, niet MaakVoorMij :).

30 is 1/5 deel van 10 x 15 = 150 dus dat is het totaal aantal uren en niet 20% over uitsluitend nachturen. Het voorbeeld klopt niet en zo heb je ook niets aan de formules, want het is de bedoeling dat de uren gesplitst worden. TS heeft zijn voorbeeldbestand verwijderd en dit doe je niet. Dat doet uitsluitend een moderator als dat nodig is.

Normaal ga je die code van snb testen, maar dat kun je ook niet. Dus dit schiet niet op.

Bedankt voor de file ziet er netjes uit, maar inderdaad het rekent 20% over alle uren, ik ben niet zo technisch maar tussen 23:00 en 07:00 de verschil is mijn problem. van af 00:00 tm 07:00 rekent mijn formule maar als ik 00:00 aanpas naar 23:00 dan komt alles op 0.
kunnen jullie me helpen moet het morgen inleveren.

Laatst bewerkt:
...kunnen jullie me helpen moet het morgen inleveren.
??? Het is toch geen schoolopdracht? In dat geval mogen we geen volledige oplossingen geven, maar je hooguit in de goede richting duwen. Eén richting heb je daarbij al :).

kunnen jullie me helpen moet het morgen inleveren.
Ja, dat is een goeie! Voorbeeldbestand staat er niet meer en je geeft niet aan wat je zelf hebt gedaan. Ik moet ook zoeken op Google hoe iets moet, dus iets meer inzet is gewenst. Kijk als het niet kan zoals het moet dan doe ik het anders. Dan maar zonder die ingewikkelde formules. Kijk even naar mijn voorbeeld, een kind kan de was doen.

Bekijk bijlage test - kopie.xlsx

@sylvester-ponte je bent top, Bedankt voor de moeite het is precies wat ik zoek.

Iedereen bedankt voor jullie tijd en moeite, het was mijn eerste keer hier ben super blij mee.

En voor de helpers: nu nog even nalezen wat de regels zijn bij schoolopdrachten. Straks lopen jullie voor half Nederland het huiswerk te maken. Niet dat je mij er mee hebt.... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan