Naief of haalbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Hallo,

Ik heb nog nooit een website gebouwd, wel een beetje aangeklooid met Photoshop. Ik ben begonnen met Dreamweaver, maar ik word aan alle kanten gewaarschuwd dat het erg ingewikkeld is. Ik ben wel in voor een uitdaging, maar het moet wel haalbaar zijn, anders kan ik mijn tijd beter in iets anders stoppen... Aangezien ik dus geen websitekennis heb, wil ik graag van jullie horen hoe haalbaar jullie dit achten dat een newbie met wat doorzettingsvermogen een site kan bouwen zoals dit: www seminda-advies.nl. In mijn ogen is het een simpele website, maar misschien heb ik het mis. Het gaat me vooral om de ronde vormen (dat is mijn twijfel, of dat simpel te maken is), een citaat aan de rechterkant, de foto hoeft niet te veranderen, verder zo simpel mogelijk, geen poespas, gewoon tekst en wat mooie afbeeldingen. Wat zeggen jullie ervan? Is dat te doen voor iemand die geen ervaring heeft?

Bedankt!

Liana

Eenvoudig is bijv. te kiezen voor een template en deze dan aan te passen.
Dan is je al een hoop werk uit handen genomen. Basic zaken van Dreamweaver kun je vrij snel oppakken.

Beetje late reactie, maar het is zeker het proberen waard. Zoeken op internet naar tutorials, boek van Dreamweaver, goed kijken bij anderen EN.. de lat niet direct te hoog leggen en dan kom je met Dreamweaver een heel eind. (en je steekt er nog wat van op ook :)) Succes.

Precies. Ik durf me ook niet te vergelijken met CSSHunter op dit forum, 't is een onderdeel maar je hoeft er natuurlijk niet heel diep in te duiken.

Ik heb met Dreamweaver diverse fraaie sites gemaakt. Als je interesse hebt wil ik je wel 'n .pdf toesturen - handleiding Dreamweaver in 't Nederlands.

Precies. Ik durf me ook niet te vergelijken met CSSHunter op dit forum, 't is een onderdeel maar je hoeft er natuurlijk niet heel diep in te duiken.

Ik heb met Dreamweaver diverse fraaie sites gemaakt. Als je interesse hebt wil ik je wel 'n .pdf toesturen - handleiding Dreamweaver in 't Nederlands.
Ik hou me aanbevolen...ik heb inmiddels zelf ook wat site's gemaakt....geen flitsende maar wel overzichtlijke...en ik leer steeds meer...ik bijt me nu vast op een slideshow (voor site die ik voor iemand anders maak...en het moet precies zo en niet anders (van mezelf dus)

Ik heb zelf het boek van Dreamweaver CS4 maar een andere handleiding is altijd welkom ..er leiden meer wegen naar Rome immers... Kan je mijn e-mailadres ergens zien? Als ie van planet is, is dat een oude....

Hallo Chopra, sorry dat ik tussenbeide kom in dit topic, maar ik ben ook net begonnen en stel de handleiding ook zeer op prijs.

Gr Robert

dreamweaver handboek

Beste lezer,
Een gratis cursus voor beginnelingen vindt U op www.gratiscursus.be .
Dit is een versie van Dreamweaver CS3, doch een zeer goede starter voor zelfstudie, ook als je versies CS4 of 5 hebt.
Verder : Een handboek dat U daarna zeer behulpzaam is, vind U bij uitgever www.vanduurenmedia.nl De titel is Dreamweaver CS5, Nederlandse en Engelse versie van Peter Kassenaar.
De schrijver heeft in zijn boek Workshops ingelast die u stap voor stap naar eenvoudige websites brengen.
Welke versie van Dreamweaver u ook heeft, dit boek kan zeer goed gebruikt worden.
Nog een kleine raad : Dreamweaver is niet gemakkelijk onder de knie te krijgen, en u zult heelwat tijd nodig hebben om de basis onder de knie te krijgen. Doch eenmaal de microbe u te pakken heeft, gaat u niet meer kunnen stoppen met zelfstudie!
Succes ermee !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan