Nakijken required fields werkt eerste keer submitten niet, daarna wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laura23

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Op www.ru.nl/testcwpxmlxslt heb ik een formulier staan dat als je op 'Save and print' klikt, de velden moet controleren. Dit is geen probleem, behalve als je de allereerste keer op deze pagina komt; dan wordt er niets gecontroleerd en ga je meteen (zonder foutmelding of iets) naar de volgende pagina. Dat is natuurlijk niet de bedoeling: juist dan moeten de velden nagekeken worden, omdat een persoon maar één keer een formulier in moet vullen.

Nadat je één keer op 'Save en print' hebt gedrukt, doet 'ie het daarna wel altijd, ook als je de geschiedenis verwijderd hebt.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen? Ik heb het bestand bijgevoegd zodat de code na te lezen is (was erg veel om hier in te plakken).

Alvast erg bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier (firefox 3.5 en 1.5) werkt het niet, als ik de '1e keer' op save & print klik, staat er
'please select your programme.'

Met welke browser werk je? Het klinkt een beetje als een browser-probleem. Heb overgens ook even de code bekeken, maar kan er niet veel uit halen qua fouten.

Zo moet het dus inderdaad ook zijn, maar bij mijn collega's komen dus geen waarschuwingen op als ze het voor de eerste keer bekijken (IE7)...

Internet Explorer heeft wel vaker dit soort 'probleempjes'. Probeer het daar eens met een andere browser (bijvoorbeeld de laatste firefox).

Daarnaast is het belangrijk dat je code die je 'submit' altijd server-side controleert. Met bijvoorbeeld php of asp. Mensen kunnen namelijk javascript uitschakelen, of zoals dit topic, het kan niet goed werken. Met een server-side taal wordt het altijd goed gecontroleerd (mits je script natuurlijk goed is).

:thumb:

Inmiddels ben ik thuis en kon ik het met Safari en Firefox proberen. Daarbij ging het de eerste keer goed, maar de tweede keer juist weer niet. Toch erg raar....

Dit is de eerste keer dat ik zo'n formulier maak, en ik was erg opgelucht dat de Javascript (nu dus bijna) werkte. Maar van PHP heb ik nog geen kennis, zou dan ook dit probleem oplossen? Volgens mij ondersteunt de database-versie ook nog geen PHP; kan dat kloppen en maakt dat uit?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan