namen adressen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
ik hebe en wordbestand met verschillende adressen(zie voorbeeld). Sommige adressen komen vaker voor en hebben verschillende namen. Is het mogelijk om de adressen die vaker voorkomen met de verschillende namen samen te voegen(zie voorbeeld)?

Dus ik heb bijv. 3x de voetbalstraat 12 . De voetbalstraat heeft als naam jan,piet en klaas. Ik wil deze 3x voetbalstraat samenvoegen tot 1x voetbalstraat 12 waarbij de namen jan,piet en kalas onder elkaar staan.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Samenvoegen is gebaseerd of een één-op-één relatie tussen brief en (adres)record. Dus in beginsel is het niet mogelijk, al is Word voldoende geavanceerd om het wèl te kunnen. Alleen: je bent behoorlijk bezig met allerlei Word codes. En daar moet je maar zin in hebben. Graham Mayor legt op deze pagina het principe enigszins uit. Vroeger stond hier een complete uitleg met codes, maar hij heeft er nu een Add-in voor gemaakt, die je het werk uit handen neemt, en dat is uiteraard voor de gemiddelde gebruiker een stuk interessanter!

Dank voor de reactie. Ik heb het tooltje gedownload en hopelijk geïnstalleerd alhoewel ik niets veranderd zie in word.

Laatst bewerkt:
Wat heb je precies gedaan? Je moet de sjabloon (want dat is het) wel koppelen, anders werkt hij niet. Als je dat correct gedaan hebt, en de macro's hebt toegestaan, krijg je er een extra werkbalk bij. Die start vervolgens het programma.

probleem is volgens mij dat het default pad niet bestaat voor het start-up gedeelte. Door de tool wordt deze wel aangemaakt maar dan moet ik vanuit het defaultpad de sjabloon opstarten

mmm, krijg een error op wrong document type. This application is designed only to be run with a letter type mail merge main document.
Open the correct document or change the docuemnt type and try again.

geen idee wat de maker daar mee bedoeld. Tool werkt dus niet bij mij.

Laatst bewerkt:
Tool doet het prima; je moet wel Samenvoegdocument gebruiken. De melding die je krijgt is omdat je nog niet begonnen bent met Afdruk samenvoegen (of verzendlijst). Tweede voorwaarde is overigens ook nog dat je met een Excel bestand samenvoegt.

is dat de optie afdruk samenvoegen starten? Zo ja, moet ik dat doen vanuit de sjabloon vna het programma of vanuit mijn eigen document(waar de macro niet te zien is)?

Je moet eerst je samenvoegdocument maken, en de velden etc. in je document verwerken. Als je hoofddocument af is, kun je de macro starten. Zie je die niet, dan is de sjabloon vermoedelijk niet actief. Die moet je dan nog aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan