• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen automatisch toevoegen op andere sheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1724

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Hallo,

Ik heb een bestand met een twee sheets. Op sheet 1 wordt er iedere week een download geplakt met namen en gegevens van medewerkers, op sheet twee staan in kolom 'A' namen van de medewerkers met in kolommen 'B t/m H' handmatig ingevoerde gegevens. Is het mogelijk dat als er in de download nieuwe namen staan, hij deze via een macro op sheet 2 plakt. (de macro moet dan niet alle namen erover heen plakken, maar alleen de nieuwe namen onderop)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik heb het hele internet al afgezocht maar hierover niets kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Bedankt voor het bestandje, het enige is nog dat als je meerdere nieuwe namen hebt je meer keer op de button dient te drukken. Is het ook mogelijke om alle nieuwe namen met één druk toe te voegen?

Het is tot zover gelukt, dankzij zie macro. Maar het probleem doet zich voor dat hij soms de gegevens dan niet direct onder de laatste waarde zet, maar dan een regel of 10 15 leeg laat. Hij zit de cellen misschien niet als leeg ofzo, maar dit zijn ze wel.

Heeft iemand hier misschien nog een oplossing voor.

Alvast bedankt.

Wellicht handig als je het bestand post, dan is te achterhalen wat er precies geladen en verwerkt wordt.

Beste Erik,

Het is een vertrouwelijk bestand, dus kan ik het niet op het web zetten. Ik heb er nog naar gekeken, ik denk dat het door het sorteren van de gegevens komr ofzo. Ik laat er nu een macro voor draaien, die op alle lege cellen = clearcontents toepast. Nu werkt het.

Maar nog bedankt voor je hulp.

Mvg Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan