• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

namen beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
beste

Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.
ik gebruik variabel naambeheer. om puldown gegevens te zien.

ik gebruik hiervoor de volgende code
Code:
=VERSCHUIVING(Filter!$B$6;0;0;AANTALARG(Filter!$B:BT)-1;7)

dit werkt over het algemeen goed.

maar in sommige procedures waarbij de data regelmatig wisselt veel rijen en dan weer een paar rijen. stop hij niet bij helt laatst gevulde veld maar stop iedere keer met een heel aantal lege cellen.
het lijk net als of in de lege cellen iets staat ? er staat geen data in. maar zijn voor heen wel gevuld geweest.
 
Deze formule werkt helaas enkel in een aaneen gesloten bereik. Als er lege rijen inzitten is dit bereik doorbroken
 
Laatst bewerkt:
de cellen naar beneden zijn allemaal aan een gesloten na de laatste cel schiet hij door met een heel aantal legen rijen
 
Ja maar als er lege rijen in te komen staan is het bereik niet meer aaneen
plaat even een voorbeeld bestandje
 
Laatst bewerkt:
Controleer of alle cellen leeg zijn.
Selecteer ze en druk op delete.
 
alle cellen daaronder zijn leeg als ik pijl naar beneden en end druk kom ik in de laatste regel van excel doe ik pijl omhoog end dan kom ik bij de laatste regel van reeks.
reeks is aan een gesloten maar toch selecteert excel meer regels dan mij laatst gevulde cel?
 
Plaats even een voorbeeld bestandje waar dit zich voordoet.
volgens mij zitten er toch lege rijen tussten
 
Ik hou sowieso niet van hele kolommen, en zeker niet als B6 daar midden in ligt.
Verander eens in.
=VERSCHUIVING(Filter!$B$6;0;0;AANTALARG(Filter!$B$6:$B$10000);7)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan