• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen Bij Elkaar Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienjanssen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Aan alle knappe koppen op dit forum

Voor een vrij omvangrijk data bestand ben ik op zoek naar een formule die een lijst samenstelt die elke naam maar 1 keer vermeld
(niet in een draaitabel)
voor verdere uitleg zie het voorbeeld
alvast bedankt voor de moeite van het meedenken
groet Rien

Bijlagen

Rocancio

Bedankt voor de moeite voor zover !!
als ik onder aan kolom b kees 10 x toevoeg
Inderdaad kom ik dan in kolom e ook maar 1 keer de naam van kees tegen als je kolom e het zelfde bereik geeft,

Het probleem wat nu over blijft!!
is dat als je in h17 kees wilt op roepen om te zien hoeveel relatie's hij heeft dan moet ik de hele kolom inclusief de lege plaatsen aflopen.
En eerlijk gezegd ziet het er minder fraai uit
HET aller mooiste zou het zijn als de namen in kolom op alfabetische volgorde kwamen staan. Maar ja das misschien wel onmogelijk of....?? hierbij nogmaals het bestand met wat uitleg erbij In iedergeval Hartelijk dank ik heb weer wat geleerd
groet Rien

Bijlagen

als ik onder aan kolom b kees 10 x toevoeg
Inderdaad kom ik dan in kolom e ook maar 1 keer de naam van kees tegen als je kolom e het zelfde bereik geeft,

Het probleem wat nu over blijft!!
is dat als je in h17 kees wilt op roepen om te zien hoeveel relatie's hij heeft dan moet ik de hele kolom inclusief de lege plaatsen aflopen.
En eerlijk gezegd ziet het er minder fraai uit
Inderdaad. Daar heb je gelijk in.

HET aller mooiste zou het zijn als de namen in kolom op alfabetische volgorde kwamen staan. Maar ja das misschien wel onmogelijk of....?? hierbij nogmaals het bestand met wat uitleg erbij In iedergeval Hartelijk dank ik heb weer wat geleerd
groet Rien
[/QUOTE]

Ik heb het bestand aangepast met een macro. Als je in de B-kolom iets wijzigt (bijvoorbeeld een naam toevoegen of verwijderen), dan wordt de namen in de E-kolom aangepast. Vervolgens worden de namen in de E-kolom op alfabetische volgorde gezet.

Tenslotte wordt de lijst in cel H17 automatisch aangepast aan de waardes in de E-kolom. Voeg je een nieuwe naam toe in de B-kolom dan wordt deze niet alleen tussen de overige namen in de E-kolom geplaatst, maar tevens in de DATA- VALIDATIELIJST in cel H17.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan