• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen definiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

darts180

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Hoi leden

Ik heb in een bestand een naam gedefinieerd, en in een bepaalde cel wil ik dan een getal neer zetten van 1 t/m 16
egaal waar nr. 1 komt te staan zal deze in een ander tabblad een rangorde worden ingevuld
tot nu toe gaat het goed t/m nr. 9.
als ik nr. 10 invul en die staat in cel M38 en ik vul nr. 1 in cel M75 ingeeft hij de waarde van nr. 10 dus M38
als ik nu nr. 10 in M1 zet geeft hij de waarde van die rangorde, het lijkt er op dat er alleen naar het eerste getal gezocht word
kan ik er iets aan veranderen dat er gewoon naar 10, 11, 12, gezocht wordt?
ik heb ook al geprobeerd om i.p.v. cijfers letters te gebruiken maar dat werkt ook niet.

BVD voor jullie mee denken.

Bijlagen

Hoi VenA

de opzet heb ik zo overgenomen omdat de poule formulieren worden geprint en daar moeten de spelers zelf de uitslagen invullen.
het onderste gedeelte is voor de wedstrijdtafel om alles handmatig uit te tellen.

en M38 zijn cellen die op het tabblad 'Poules' thuis hoort.
ik begrijp niet waarom er maar alleen naar het eerste getal gezocht wordt, 1, 2, 5, 9, en niet naar het gehele getal zoals 10, 11, 12, 16
dat zou toch ook mogelijk moeten zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan