• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

namen kleur geven wanneer niet wordt voldaan aan bepaalde voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien moet je het bestandje en met name de code nogmaals bekijken. Dan zie je ook dat het voorbeeldbestand dat je geplaatst hebt weer niet volledig was. Naam02 spreekt geen Fins en had je ook als rood moeten markeren.

Ondanks de oplossing van Harry (HSV) waarmee ik overigens blij mee bent had ik de oplossing toch liever via een VBA code. Heb de code van VenA veelvuldig, na aanbeveling in #21, bekeken om te kijken wat er moet worden veranderd om tot het gewenste resultaat te komen. Maar helaas...... Ik kom er niet uit.
Wellicht heeft iemand de oplossing of kan mij verder op weg helpen.

Groet Geer

Ha Harry,

Heb net het bestand bekeken en getest. En voor zover ik het kan zien ziet het er hartstikke goed uit. Mijn hartelijke dank hiervoor. :thumb::d
Ben er zeer blij mee.

MvG
Geer

Ha Harry,

Jouw code werkt naar tevredenheid. Maar ik heb toch nog een vraag. je hebt mij ooit eens geholpen met het kleuren van namen wanneer er niet een exacte overeenkomst is met de te controlerende namen met het volgende stukje code;

Code:
With Sheets("Blad3") 'wordt blad("Bijzonderheden") 
        sn = Split(Join(Application.Transpose(.Range("D2:D" & .Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row)), ";"), ";")
    End With
    For i = LBound(sn) To UBound(sn)
     Set c = Blad2.Range("B2:F50").Find(sn(i), , , xlPart)
        If Not c Is Nothing Then

Ik heb geprobeerd om deze code aan te passen en te integreren maar kom er niet uit.

Laatst bewerkt:
Gerard, laat eens een bestandje zien waarin een naam niet overeenkomt, maar wel gevonden dient te worden.

Probeer dit eens.
Code:
Sub hsv()
Dim sv, area As Range, i As Long, ii As Long, iii As Long, j As Long, jj As Long, y As Long
sv = Sheets("bijzonderheden").Cells(3, 1).CurrentRegion
For Each area In Blad1.UsedRange.SpecialCells(2).Areas
 For i = 1 To area.Rows.Count
   For ii = 1 To UBound(sv)
[COLOR=#0000ff]      If InStr(area(i, 2), sv(ii, 2)) Then[/COLOR]
        For iii = 1 To area.Rows.Count
         For j = 3 To UBound(sv, 2)
          If area(iii, 1) = sv(2, j) And LCase(sv(ii, j)) = "x" Then
            y = y + 1
            Exit For
            End If
         Next j
        Next iii
      area(i, 2).Font.Color = IIf(y = area.Rows.Count, vbBlack, vbRed)
    End If
    y = 0
    Next ii
 Next i
 Next area
End Sub

Ha Harry,

Hartelijk dank. Ik ga het de komende week uitvoerig testen.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan