• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen met aantal van unieke nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

Met de formule Som.als heb ik mijn probleem proberen op te lossen, maar helaas zonder resultaat. Kan iemand mij helpen ?

In het bijgaande bestand zou ik in kolom G graag de aantallen zien per naam van de unieke nummers in kolom C.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Bijlagen

EVELTHOVEN,

Als je met de zoek machine van "Helpmij" - "Doorzoek dit forum" en gezocht had op unieke nummers had je het antwoord al gehad.

B.V.B. hier

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik denk dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is want de antwoorden zijn niet helemaal wat ik bedoel.

Graag zou ik willen zien hoe vaak er voor Peter een verschillend nummer staat in kolom C, hoe vaak voor Jan, hoe vaak voor Freek en hoe vaak voor Geert.
Dus kolom B is leidend in combinatie met kolom C en niet alleen kolom C.
B.v. het nummer 1503 komt voor bij Jan (als uniek nummer, dus niet het aantal keren nummer 1503) en bij Geert.

Dus het totaal aantal nummers bij Jan is 3 (nl. de nummers: 1503, 3671 en 1701)
Peter is 2 (1204 en 3859)
enz.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden.

Bedankt alvast.

Eric

Bedankt, met het laatste bestandje met de matrixformule is het probleem opgelost.

dat is toch met een draaitabel op te lossen, en dan kiezen voor count of.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan