• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

namen tabbladen in cellen op 1 blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb een wk pool gemaakt met voor elke deelnemer een tabblad. Verder zijn er nog een aantal tabladen waar de uitslagen en de pool-standen worden bijgehouden. Er is vast wel een (VB?) truukje om de namen van de tabbladen onder elkaar in een kolom op één of meer standen-tablbaden op te nemen. Ik kan natuurlijk 50 keer gaan klikken en verwijzen, maar gemak dient de mens, nietwaar? Indien gewenst kan ik het complete xls bestand natuurlijk gezipt plaatsen, u ropet maar

Gerald

Plak onderstaande code in een module en start de macro.
Op de 1e sheet worden de anmen van alle bladen geplaatst.

Sub Namen()
Dim i As Integer
Sheets(1).Activate

For i = 1 To Sheets.Count
Range("A" & i).Value = Sheets(i).Name
Next i

End Sub

Dan nog een vervolgvraag :)

Jouw stukje VB werkt prima! Bedankt. Ik ha eigenlijk de vraag wat uitgebreider moeten doen, want behalve de namen van de werkbladen wordt er in de volgende kolommen in het standen werkblad gekeken wat er in bepaalde cellen van de werkbladen met deelnemersnamen staan. Origineel had ik dus bijv in cel a6 van het blad "vraag 1" staan:
=+bladnaam!celverwijzing
Door het stukje Vb is dit vervangen door gewone tekst, maar nu wil ik in de cellen ernaast op eenzelfde manier de inhoud van de andere cellen van het blad 'bladnaam' uitlezen.
Bijv.: =+bladnaam!af18 en dit doorvoeren voor alle deelnemers.
Ter info: dankzij dit forum wordt de werkbladnaam van de deelnemers met VB uitgelezen uit een cel van het betreffende werkblad. Dit stukje VB staat hieronder.
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
On Error GoTo einde
If Target.Address = "$A$1" Then
Sh.Name = Target.Value
End If
Exit Sub
einde:
MsgBox "Ongeldige Werkbladnaam", vbCritical
End Sub

(met dank aan Luc Heindrickx)

Snap je wat ik ongeveer bedoel?

Alvast bedankt

Gebruik hiervoor INDIRECT()

Voorbeeldje:
=INDIRECT(A3&"!F1")

Deze haalt uit het tabblad dat in A3 staat de waarde van cel F1 op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan